tisdag, december 25

"Roa mig!"

Så här på juldagen måste jag också få lov att reta upp mig över saker och ting, annars vore jag knappast mrsgonzo. För att spinna vidare på tråden jag påbörjade igår och diskussionen kring "nätsnacket" - som förr omnämndes 'Lunarspråket' när det handlade om infantila, språkliga drag men som nu kallas varierande ting beroende på plats då Lunar inte längre är den största eller mest intressanta ungdomssajten. (Varför det är så kan vi diskutera någon annan gång..), så tänkte jag ta upp en annan grej jag retat mig på. I och med att jag är höggravid med svullna fötter och ben och fan hans moster så sitter jag ju rätt mycket på webben nu för tiden, och så även i vissa chatter. På de här chatterna tappar jag totalt det intresse jag tidigare hyste för mänskligheten. Om människor (läs; unga människor mellan 17 - 30 år) är sådana här jävla menlösa sömnpiller live in action som de är på webben så vill jag inte ha med mänskligheten att göra. Vi tar en öppen chatt på ett community tillexempel. Så här kan det se ut:

Användare1 18 år | 21:22
Meh.. Guuu va jag har trååååk

Användare2 21 år | 21:22
Gjort nått kul idag?

Användare1 18 år | 21:23
Nää.. trååk.. kan ingen skriva nått roligt?

Användare2 21 år | 21:24
Asså jag har nya bilder i galleriet kolla in dom killar!!!

Ja, ni fattar..Här kommer totalt uttråkade människor in och har "tråkigt" och vill att någon ska skriva någonting "roligt" för att underhålla dom. Det kan aldrig slå dom att de själva är rena sömnpillren? Hur jävla rolig framstår jag att vara om jag kommer in och skriver "Tråååk.. ROA MIG!"? Vad sägs om att själv ta initiativ till att starta en diskussion? Nånting måste du väl vara intresserad av? Inte? Men vad gör du på dagarna, människa? Jaha, du går i skolan. Vad gör du mer då? Nej, "hänger med polare" är inte ett legitimt intresse. Har du ingenting alls att prata om? Inte? Men hur fan fick du polare från allra första början, ditt jävla popcorn? Betalar du folk hela dagarna för att roa dig? Ja, men släng för helvete in en hundring på mitt konto så ska du få se på grejer! Och sen vill du att vi ska titta på dig i ditt galleri? Jag förstår, du är ett praktexempel på uttrycket "Ljuset är tänt men ingen är hemma"? Inte så många aktiva celler kvar därinne va? Det krävs en IQ på 50 för att klara av att öppna en dörr, har jag hört, hur har du det med den saken? Nej men VAD SÄGER du, kan du STÄNGA den också?

Så här är läget; Precis som mamma och pappa sa åt en när man var liten så är det dessvärre så att man har det ungefär så roligt som man gör sig. Om man ränner runt som en bortskämd snorunge som begär karuseller och sockervadd i en handknäppning bara för att man öppnar käften och klagar lite så kommer man fan inte ha det lätt i livet. Jag vet att det är ett hopplöst och trist konstaterande, men om du själv inte lägger ner lite tid på att vara en schysst och intressant människa så kommer du heller inte få leka med några schyssta och intressanta människor som roar dig, för schyssta och intressanta människor tycker inte att det är underhållande att festa eller fika med gapiga snorungar utan personlighet. Jag vet att mamma sagt åt dig att du duger som du är, men så är det inte, det är en förbannad jävla lögn. Du duger inte alls som du är, med dina jävla olater och din menlösa inställning till livet. Om du vill ha tårta och ballonger får du faktiskt hjälpa till att blåsa upp skiten och baka kakan, så jävla simpel ekvation är det.

Jag är så jävla trött på folk som faller under "gapar efter mycket.."-begreppet och deras jävla kompisar. Jag är så jävla trött på folk, stora som små, som sitter och hoppas på att livet på nåt magiskt jävla sätt ska hända dom bara de väntar och skriker och gapar lite om hur tråkigt dom har det under tiden de väntar. Jag är trött på att folk sitter i ett hörn och frågar saker som "Har du gjort nåt(t) kul idag då?" eller häver ur sig unkna populistiska åsikter som de lärt sig av kvällspressen, jag är så less på folk som tror att kvällspressen är två RIKTIGA nyhetstidningar med objektiv information som erbjuder korrekt informationsflöde. Jag är så trött på folk som skriker om att vi borde stoppa invandringen för att bli av med den värdelösa kvinnosynen det här landet "har fått" utan att ens fundera på hur vi ska bete oss med den redan existerande majoritetsmassan infödda svenskar med vikingapåbrå som våldtar sina systrar och döttrar och vad vi ska hitta för ursäkt till att statistiken fortfarande visar att det är unga, trevliga. svenska killar i majoritet som misshandlar och våldtar, unga medelklasskillar som INTE konverterat till Islam eller kommer från något "skumt land där de typ rider på kameler". Jag är så trött på att folk säger "Jag är inte rasist, men..." - MEN VAD? Tänk om jag skulle säga "Jag är inte pedofil, men..", eller "Jag är inte för massmord, MEN..." eller "Jag är inte för barnaga, MEN.." - hur bra låter det där sista ordet i era munnar?

Kortfattat; Jag är så trött på folk som upprepar vad massan tycker som någon ekodriven jävla telefonsvarare utan att reflektera över vad fan de säger egentligen. Jag tycker inte att vi alla ska göra uppror och bli punkare eller självdrivna bönder för det och jag säger inte att massan alltid tycker fel, jag säger bara att folk är så bekväma med en av de viktigaste saker man kan bära omkring på - sina åsikter - att de glömmer av hur viktigt det är att också smaka av dom ibland medan de puttrar i grytan. Och jag är less på folk som sitter i chatter och gapar om att bli underhållna fastän de är så jävla menlösa och tråkiga själva så att klockorna stannar.

Ja, det var dagens irritationsmoment det.

Bild: Jag saknar min kropp, som den såg ut INNAN jag blev ett graviditetsklot. RIP liksom!

Inga kommentarer: