fredag, december 21

Teasemonkey

Here we go. Idag har vi lilla julafton här i huset. M & E och deras respektive ungar kommer hit på julbord och mys. Sillen är inlagd, saltrullen rimmas i detta nu, 2 kg köttbullar är rullade, sillsalladen och rödbetssalladen står på lut, lussebullarna är check, potatisgratängen åker strax in i ugnen och julkärleken sprudlar. Dessutom så har jag och min mor spått att jag kommer att föda för tidigt, jag har redan sjunkit ner som fan och det gör allt ondare i bäckenet på kvällarna. Ja, jag vet, ni behöver inte påpeka det, jag är en hemmamamma, men det är inte allt! Granen är pyntad och står vacker och glänser med sina röda och guldkulor och polkastänger, alla julklappar är inslagna, huset är städat och rent, julgardinerna upphängda, nötterna står färdiga att knäcka i skålen och ALLT, precis allt, är noggrannt kontrollerat och ordnat med.

Julen är min. Nu jävlar.

Apropå ingenting
så diskuterade jag med en vän om den här mulliga trenden som skett bland gothare. Först var det Robert Smith ifrån The Cure som svällde, stackarn ser ju ut som en liten michelingubbe. Och nu går gothens främsta representant Trent Reznor och tjockar ut! Inget fel med lite mullighet, men går det verkligen ihop med gothen som sådan? Gothen övergav ju jag tack vare min.. ehm.. tunga benstomme (Okej då, jag var för fet för goth, skjut mig) - men jag insåg åtminstone mina egna begränsningar! Att Trent går och tjockar ut på det här sättet är ett hån, ett HOT mot gothens fortlevnad. Jag funderar på en affärsidé: Gothic weight watchers. Man får göra armhävningar på kyrkogårdar.. springa midnattsloppet.. livnära sig på enbart rödvin och fladdermusvingar. Komma i form så att man kan göra mager, deprimerad goth igen. Ta Nivek Oghr, for an example. Skulle han vara lika skräckinjagande, lika industriell, lika aggro, med trettio kilo extra under de där blodiga mumiebandagen? Nä, han skulle se ut som ett billigt hån gentemot Michelinföretaget. Uppgrävda lik skall inte ha en matchvikt på 90 pannor, det skulle bara se motbjudande ut. På fel sätt.

Ja, det var dagens.. ehm.. fundering.

Inga kommentarer: