fredag, december 14

Lussebulle

Nere på beroendemottagningen, kortfattat möte med sköterskan:

"Hur gick det i Tisdags?"
"Åt helvete. (kort referat kring vad som sagts)"
"Skämtar du med mig? Jag som lämnat de bästa rekommendationer kring dig!"
"Det hjälpte inte"
"Men herregud, hur mår du?"
"Åt helvete"
"Så här kan du ju inte må"
"Jag vet. Så jag har dragit in lite backup"
"Vad för något?"
"Jag har pratat med en jurist"
"Vad sa juristen då?"
"Det kan jag inte berätta"
"Men, varför säger socialsekreteraren i telefon till mig att allt är bra, och sen ger sig på dig?"
"Det kanske du kan svara på"
"Märkligt"
"Visst är det?"

Idag ska jag baka lussebullar och försöka se fram emot en morgondag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lussebullar, en promenad, en påse godis, för långa samtal med en kompis och om det inte fungerar. lyssna på arg punk eller hårdrock!

Skit i vem som har rätt eller fel, just nu är din tid! Din och din bebis

Kram

T e s s i. sa...

du, på en helt annan grej. När du valde namn till lilla A, hade du några andra på g och vad skulle han heta om han blitt en hon ? *på namn jakt* :)