onsdag, december 19

Psykon

Playlist:

Jaïa - Rebirth
Rob Dougan - I'm not driving anymore
Ravenous - Dark Angels
Spectral Display - It takes a muscle to fall in love
Yvonne - Bad Dream
Skinny Puppy - Addiction
Frou Frou - Let Go

Min kära mor ringde mig igår och ville äta middag. Dessvärre satt jag och svor på ett pendeltåg vid det tillfället. Jag och min gigantiska mage hade varit på möte med min ekonomihandläggare och därefter hela vägen till Huddinge för rutinkontroll. Jag mår bra, förutom den sjukt intensiva foglossningen som gör att jag går som en salami-röv-påsatt pingvin i motvind och som känns som om vänster höftkula kommer att hoppa ut när som helst. Men jag kan ändå göra julmat. Jag sitter ned och lägger in sill, rullar köttbullar och rimmar den förbaskade saltrullen. Det var väl själva fan också vad mycket KÖTT folk ska ha på julafton. Hur som helst så var ett pip det enda min mor fick till svar. Omöjligt att rulta runt i city med foglossning och mage större än atlanten. Som gravid överskattar man sin egen kapacitet. Hur fan ORKAR folk gå så här i flera år? Föda tio barn? I don't think so!

Hur som helst så beslöt min kära mor sig för att komma ut och äta middag med mig här i centrum idag, så jag slipper jazza runt som bambi på hal is.
Jag fattar inte, vi städar som psykon här hemma men ändå ser det ut som ett helvete?

Inga kommentarer: