söndag, maj 27

Callin' Dr.Feelgood

Fredagen bjöd på mycket; Sushi med MA & H på Arigato (mkt gott), därefter liveband som ljöd över hela Klaraberg. Jag och H betraktade debutbandet "Ruh" från bron och därefter gled vi runt staden som kungar. Åkte till helikopterplattan och satt och såg ut över vattnet och dess båtar, skotrar och allt vad det var. Mötte upp V och D och satt och betraktade fyllon i Vitabergsparken (det tog ungefär två timmar för mig & H att nå vitan, och det berodde INTE på kasst lokalsinne) väl i Vitan anlände slutligen Sessan, efter att hon ringt från Folkungagatan och sagt saker i stil med "Men VILKET HÅLL ska jag åt?" och jag svarade "Var är du då?" och hon svarade "Jag vet inte!".


I Vitan satt vi alltså; Gänget utan mål eller mening, och betraktade när de fulla 45-åriga gubbarna bjöd 14-åringar på sprit. Illamåendet blev genast dominant i tillvaron. Jag avskyr sprit. Jag avskyr hur folk blir på det och jag själv är inte bättre, därför dricker jag inte ute. Jag dricker måhända några glas vin hemma, något glas Likör 43 med mjölk eller om jag måste, även några öl. Men att sitta på krogen och hinka sprit som en annan idiot är inte min bag. Hur folk uppför sig. Hur JAG uppför mig ska vi inte ens begin to speak of. Jag blir aggressiv och våldsam och ger mig på allt som rör sig om någon är på mina vänner. Det är inget att vara stolt över. Alkohol, denna lagliga, beskattade drog, den enda drog bortsett från THC som jag aldrig kunnat kontrollera. Jag blir ett jävla monster. Fy fan, att DEN är laglig. Alkohol dödar fler människor varje år än vad somliga droger dödar folk per tio år.


Hur som helst, kvällen slutade efter mycket röjande, hemma hos D där vi alla höll aristokratiska dialoger kring det ena och det andra. Därefter däckade jag och H i många timmar medan min telefon ringde och pep. Vi vaknade yra som höns sent på kvällen dagen därpå och undrade vadfanharhäntegentligen. Illamående och yra tog vi oss till Älvsjö där vi påbörjade timresan hem. Väl hemma lagade vi mat och gick sedan och lade oss. Vaknade pigg som en lärka (nåja) och illamående as fuck och började läsa DN's kontaktannonser.


Jag ÄLSKAR kontaktannonser. Akademiker som gillar skärgården, god mat och resor söker människor med "glimten i ögat" och smärta figurer. Afrikansk kvinna söker svensk go' gubbe. En 45-årig man i Norrort vill inte ha ett förhållande men gärna en "kramgo famn" ibland. Svensk äldre man i "toppkondition" söker fillipinska för särboförhållande. Han tillägger "spelar gärna kort eller vad du vill". Oh yes, dessa människor som söker kärleken i Dagstidningar! Jag älskar't.

Idag kanske det blir en härlig dag trots allt. Jag är illamående men vaken. Jag ringer Dr.Feelgood, kanske kan han hjälpa mig.

Cool James & Black teacher lär oss att ringer vi när skyn är blå så ringer vi. Låt oss! Var är karln? Vad tar han? Och framför allt - Bjuder han?
10:17
Jag hittade honom allt!
Där är han, det svinet! Jag VILL HA!!

Bilden tagen från http://members.aol.com/swlsmith/feelgood.htm

1 kommentar:

Anonym sa...

Å, jag en sådan där liten vän har ju jag! Hon heter lotus blade och vägrar låta sig styras av män. Me loves her with all my small heart. Yes yes.