fredag, maj 11

Marvel

Inatt drömde jag att jag, SD och H skulle vara med och arrangera något slags "rave". Jag var huvudansvarig för mathållningen på detta "rave", och det var ett mexikanskt tema. Det mexikanska temat kom i ett corn-flakes-paket och däri fanns alla basingredienserna till de nio huvudrätter som jag skulle laga till rejvet, som, för övrigt var förlagt till Åkersberga. Det största kruxet var att jag var tvungen att stå och prata i telefon med SD på buss 691 SAMTIDIGT som jag stekte en massa kött i en ministekpanna strax bredvid en stackars tjej som jag skvätte steksprätt på hela tiden. Jag bad om ursäkt och förklarade att det handlade om den knappa tiden; Hon förstod. SD var det sämre med. Jag skulle ju ha tagit buss 691 (*) och inte bara 691. SD stod vid det laget och skötte ALLT själv, och det var ju inte så jävla kul för honom så jag försökte skynda på busschauffören genom att ropa, heja och tjoa. Men det här med 691 respektive 691 (*): Det betydde at bussen inte skulle gå förbi Sundbyberg där min mamma stod och hade trasslat in sig i någon dekor. H letade efter kostymer i olika butiker, för H var orolig att någon skulle känna igen honom om han inte bar kostym. Han sa att det bara vistades kriminella människor på rave och att han skulle klä ut sig till en Marvelfigur.


Den du, Freud.

Inga kommentarer: