torsdag, maj 24

I en blogg nära dig

Det här med sovandet måste få ett slut.




Jag vaknade igår morse, pigg som f-n i det, skrev bloggen här nedan, betraktade min sovande karl i sängen, sträckte på mig, åt min onyttiga frukost (Start! Russin med vaniljyoghurt, apelsinjuice), lyssnade på magic box - if you (det är en energikick av inte denna värld att lyssna på den låten, och man får såna kär-känslor för allt, precis det jag behöver just nu..) och pratade lite i telefon med myndigheter (Jag är fan i det så stolt över att jag utan medicin klarar av att prata i telefon för egen räkning med myndigheter, som frilansare har det aldrig varit problem att ringa överåklagare eller självaste kungen när någon annans liv hänger på det, men själv vågar jag inte ens ringa till vårdcentralen för jag är rädd att "vara i vägen". Om någon av mina vänner råkar i trångmål med MYNDIGHETERNA, som det så vackert heter, så kopplar jag på min öfverklass-sida och slänger mig med uttryck och laghänvisningar som den värsta juristen. Skumt det där.) Men jag VÅGADE! Hurra för mig som blev hänvisad och vidarekopplad SJU gånger innan jag kom rätt och VÅGADE sitta kvar och vara stark och påpeka saker. Hurra för mig som VÅGAR säga ifrån!





Hur som helst; Jag och min trötte pojkvän hade utmärkt avkopplande morgonsex. Det är inte ofta jag nämner den sortens företeelser i bloggen. Morgonsnabbisar bör vara av avkopplande och tillika energi-givande karaktär, men min käre karl somnade enbart om. Senare kvicknade han till och betraktade mig från under en täckesflik.


"Tänk om du tröttnat på mig!" ylar han plötsligt från fliken.


Jag sitter vid det här laget och läser igenom uppmuntrande blogg-kommentarer och ler för mig själv och lyssnar på pet shop boys, vilken hastigt efterföljs av klassikern "Fuck on Cocaine" med DJ Youri. Den låten får mig att minnas en hel del, vilka jag inte kommer ta upp precis just nu, men känner jag mig själv rätt så dyker det nog upp så småningom. Hur som helst, jag lägger mig hos den oroade karln och gosar in honom och påpekar att jag inte alls är trött på honom.


"Men du skriver inte om mig i din blogg längre! Jag saknar den tiden då du skrev om mig varje dag!"


Jeeeez.


"Men älskling. Du vet, jag har ändå över hundra läsare om dagen. Jag har ju ett helt liv att berätta om. Och det är inte bara VI som är centralt i mitt liv. Min blogg är min ångestventil, min ilskebas. Jag måste skriva om det som rör sig i huvudet precis just då..."


"Jag vet! Jag är bara oroad över att du inte ska tycka om mig mer..."


Så; älskling. Jag känner fortfarande likadant. Du bör bara iakkta att det är ganska MYCKET skit i våra liv just nu. Jag måste få skriva av mig om det. Du ligger högst på listan över saker jag skrivit om, här i högerframen. "H" har flest relaterade poster än självaste ¤!
Hur som helst, efter den diskussionen så somnar jag om i Hans armar, och sover..från typ..vadå? 14:00, tills jag vaknar, 05:26, hungrig som en varg. Vad är dealen med det här sovandet? Jag sover ju som en...ja, som någon som inte sovit på evigheter.


Apropå människor som idiotförklarar mig; H's fosterfar var spontant här och snokade runt i förrgår. Han satt och förklarade saker gällande myndigheter för H, och jag satt uttråkad bredvid och korrigerade hans felhänvisningar och hur socialtjänsten fungerar. Sen har han mage att fråga mig "Loo..förstår du något av det här?"


Märk väl min ilska. jag avskyr när folk ens INSINUERAR att mitt förstånd skulle vara på något sätt eftersatt; Jag påpekade då att "Du..jag har suttit i telefon med jurister hela dagen. Jag är inte efterbliven"


Jag vet mer än de flesta tror. Jag kan mer än de flesta förstår att jag kan. Jag har mer kunskap om vissa saker än jag visar och jag har mer kontakter på båda sidor av lagen än vad jag talar om. För det finns ingen anledning för mig att redovisa min umgängeskrets eller saker jag kan, om jag kan vinna mer information genom att istället hålla käften. Just i fallet Mamma, kan jag dock ingenting göra trots allt. Vilket jag hade gjort för länge sedan om så var fallet, men det tycks ju vara som om SOMLIGA tror att jag är dum i huvudet och att jag behövs INFORMERAS om hur saker "'är" trots att de jävla urblåsta äggen sitter i fuckin' Örnsköldsvik och tror att de har Svar på saker och ting som sker i Stockholm.



Jag vet inte om ni märker det, men jag är ganska förbannad just nu. Mycket sorg vänds till styrkerelaterad ilska, och jag sparkar och slår och fortsätter blogga, fortsätter hänga ut skiten, fortsätter ge er sanningen och ingenting annat, fastän den inte ser så fräsch ut, för jag har ingenting att skämmas över. Jag har gjort mycket i mitt liv jag inte är så stolt över men jag VÄGRAR skämmas och det sker mycket i min tillvaro som jag inte mår så jävla bra över men jag VÄGRAR, vägrar, vägrar hålla käft. Så ring ni bara, kör hårt, ni vet var ni hamnar.



..i en blogg jävligt nära dig.




Inatt drömde jag för övrigt om att det fanns två stränder. Jag deltog i ett race med en alldeles exklusiv ny bil, den var hur fet som helst, och jag hade två hekto psylocybe cubensis gömt i handskfacket. Vi åkte runt och lurade gubbar på pengar för att ta oss till FullMoon-festen på en av stränderna och där stal jag två mobiler från en idiot som ville betala mig för att göra slut med hans fru. När jag väl undersökte mobilen fann jag att det var en miniräknare kombinerad mobil, inte en Palm som man kanske skulle kunna tro, utan en miniräknare och mobil och jag blev skiträdd när den ringde.

Jag somnade sedan på stranden tillsammans med H, som kommit för att "rädda mig" i en egen bil.

Kelly Clarkson säger det så jävla bra:

You've got your mother and your brother, every other
Undercover tellin' you what to say (say)
You think I'm stupid but the truth is that it's Cupid baby
Loving you has made me this way (way)
So before you point your finger
Get your hand off of my trigger, oh yeah
You need to know the situations gettin' older
Now the more you talk, the less I can say (oh!)
I'm looking for attention
Not another question
Should you stay or should you go?
Well, if you don't have the answer
Why you still standing here?
Hey, Hey, Hey, Hey
Just walk away
Just walk away, Just walk away
I waited here for you like a kid waitin' after school
So tell me how come you never showed?(showed)
I gave you everything and never asked for anything
And look at me, I'm all alone(alone)
So before you start defending, baby
Stop all your pretending (yeah)
I know, you know, I know
So what's the point in being slow?
Let's get this show on the road today (hey!)

I want a love, I want a fire
To feel the burn in my desires
I want a man by my side
Not a boy who runs and hides
Are you going to fight for me, die for me,Live and breathe for me?
Do you care for me?'
Cause if you don't then just leave!



Bild: Mr.H @ home. Photo / Edit - Undertecknad

Inga kommentarer: