fredag, maj 18

Den flintskallige chansfrågaren

Igår hade jag och Sessan sjukt kul. Jag hade kommit på att jag skulle agera chansfrågare, ni vet, ett sådant där ombud man skickade på skoltiden om man var för feg för att fråga själv. Då chansfrågningen skulle ske, så att säga, virtuellt, då de inblandade parterna i detta nu befinner sig mer än 60 mil från varandra, kände jag mig nödgad att illustrera chansfrågningen i Photoshop. Jag hade en bild i mitt inre kring en skolgård, där det så att säga fanns ett plank där chansfrågaren (Mr.Mayhem) skulle stå gömd då ombudet (Jag) sprang mellan plank och den tillfrågade (Sessan) .Mitt under en panikfriläggning av en bild på mig (jag KAN faktiskt friläggning i detalj, men då tiden var knapp använde vi oss av klassikern magic wand tool) började Magic wand att kapa av mitt hår.

En kort sekund fick jag en glimt av mig själv som flintskallig- Sinead O´Loo, Kojak's wife, A female Onkel fester, och det var då Sessan kom med förslaget att det ju var just därför jag agerade chansfrågare åt alla, jag var ju flintskallig! Vi fann det här hysteriskt roligt och skrattade i flera timmar. Ingen annan fattade. Go figure.

Hur som helst; Ingen direkt chansfrågning har ännu skett. Kanske vågar någon av dem nu när det (ev.flintskalliga) ombudet finns att tillgå.


Jag sitter med mycket research at the moment, och igår somnade jag, rakt av bara, vid tvåtiden på eftermiddagen för att inte orka vakna förrän sex i morse. Min hjärna blir så när den utsätts för extra mycket känslomässig overload. Viloläge totalt. Vaknade hungrig som en varg och idag vankas många ingående telefonsamtal och diskussioner med Mediadrevets finest. H och jag är tillbaka på kommunicerande nivå; han sover även han just nu medan jag arbetar och lyssnar på knarkmusik. Han väckte mig flera gånger igår och förklarade hur han hade tänkt, hur han äntligen hade förstått. Jag pustade ut, somnade om, och drömde helt vrickat om att jag var gravid med fyrlingar (!) och skulle posta ut nyheten över hela internet.

(for a second
please hold me
nothing can change these things that i believe
but i don't know what happens now
i am too scared to close my eyes)





Bild: Resultatet av chansfrågnings-illustrationen. Haha.

Inga kommentarer: