fredag, augusti 11

Insomnia vs Bad, bad dreams

02:40
Jag drömde något så obehagligt. Vaknade kallsvettig av att S höll min hand. En stund låg jag och stirrade ut i mörkret, sedan blev drömmen outhärdlig, påträngande. Tog en cigarett och betraktade de småkyliga omgivningarna, här från fjärde våningen i Hammarbyland. Såg fullmånen och cigarettröken färdas åt samma håll, kände det knottra sig på huden, kände oron krypa i mig. Satte mig här, kallsvettig och med ett gapande hål i magen som ingen riktigt kan laga. "Blame it on the moon" viskar Katie Melua. Innan jag somnade gjorde S en mycket rolig lista över vad som gör mest ont på mig. Den ser ut så här:

1. Bölden
2. Bölden!
3. BÖLDEN!
4.
Livmodertappen
5. Bölden..
6. Guess what? BÖLDEN!!
7. HUVUDET
8. Bölden
9.
HUVUDET
10. ......B Ö L D E N

Depeche Mode ger mig underbara "Halo" och man kan inte annat än förstå vad han pratar om. Utan musiken som min tröst skulle jag vara intet:

"

You wear guilt
Like shackles on your feet

Like a halo in reverse



I can feel

The discomfort in your seat

And in your head it's worse



There's a pain

A famine in your heart

An aching to be free



Can't you see

All love's luxuries

Are here for you and me



And when our worlds they fall apart

When the walls come tumbling in

Though we may deserve it

It will be worth it



Bring your chains

Your lips of tragedy

And fall into my arms



And when our worlds they fall apart

When the walls come tumbling in

Though we may deserve it

It will be worth it


och så här är det. Här och nu, ingenting annat. Och idag är det många dagar sedan jag sist hörde av M. Jag kan inte sluta tänka sönder saker. Om jag slapp mitt huvud...bara för inatt.

Jag försöker att göra mitt bästa men jag vet inte vad jag kan lyckas med just nu.






Inga kommentarer: