måndag, augusti 14

Wreath of barbs

"Sing to me the song of the stars. Of your galaxy dancing and laughing and laughing again. When it feels like my dreams are so far Sing to me of the plans that you have for me over again.."
Mandy Moore - Only hope

M skriver i ett brev att han "släpper taget" om mig, "för att förhindra framtida besvikelser".


...


Jag kan bara lyssna på Wumpscut - Wreath of barbs , min titellåt. Låten som speglar precis vad jag känner. Inför ALLT.
Pappa, syskon, L och Q var här igår och grattade mig. Jag hade en riktig 24-timmarsfödelsedag. Jag är tacksam och lycklig. Fick underbara örhängen av L.

Men det där brevet gjorde mig inte direkt lycklig.
Faktum är att jag går sönder inombords av att veta att min bästa vän inte vill vara min bästa vän mer.

Men, det är klart.
Vad fan ska han med mig till.

Jag skulle möta mamma idag och ha "födelsedagsfika" since hon var för horsedålig för att gratta mig igår. Men när jag ringer henne skriker hon bara åt mig i telefonen att hon ska åka till malmö eftersom det inte finns heroin i stockholm och då får ju jag fan vänta. Det borde ju jag förstå. När jag talar om för henne att det tar minst fem timmar att åka till Malmö och minst fem tillbaka, vilket skulle innebära att vi inte skulle hinna ses idag säger hon "Jaha, men då åker jag till Göteborg istället!"

Lyssna: Nève - Supernatural (ambient mix)

Jag ber min mor att inte skrika åt mig, och hon säger "Men det här tycker jag att du borde ha insett. Om du hade gett mig pengar igår så hade jag kunnat skaffa men istället låg jag här och var dödssjuk medan du festade och hade roligt".
"Jag satt och väntade på min far och tack vare liselott fick jag äta tårta, mamma. Jag hade inte råd med någon."
"Du tänker bara på dig själv"
"Jaha"
"Ja. Och nu får jag springa runt på plattan hela kvällen tack vare det här"
"Vilket då?"
"Det här jävla tjafset"
"Jaha"
"Men du kan väl ringa om en timme igen?"
"Varför då?"
"Då har jag kanske fått tag på något"
"Blir saker och ting bättre då?"
"Då kan vi ju ses!"
"Jaha"

S går och fikar och jag vrålar på Tumor - Come to daddy .

Sen står jag länge över toalettstolen och kräks medan ilskan sipprar i mig.

Bild: www.akayism.org


Inga kommentarer: