måndag, augusti 21

Je't aime melancolie

Mylene Farmer sätter igång dagen;

"J´ai comme une envie
De voir ma vie au lit

Comme une idée fixe

Chaque fois que l´on me dit

La plaie c´est ça :
C´est qu´elle pousse trop vite La mauvaise herbe nuit
C´est là qu´il me vient une idée : Pouvoir m´apitoyer
C´est bien ma veine

Je souffre en douce
J´attends ma peine
Sa bouche est si douce"


Idag ska jag på intervju på Alma Folkhögskola:
http://www.alma.fhsk.se , och det kommer gå bra, eftersom jag är ett sådant litet kvickskaft. Fortsätter med en gammal progressive-goding, Ticon - Dr. Muller, och idag kommer chefen hem - jag har planerat att ta honom i kragen, rycka upp honom som en planta ur jorden och vråla GE MIG MINA PENGAR. Eller så frågar jag bara i vanlig ordning hur hans resa var.
Jag har haft så sjuka drömmar de senaste dagarna, det är vansinne. I Lördags kom S lillasyster hit, hon är 13 och naturligtvis en skön unge. Vi hade filmkväll här, och systern fick relaxa från den gemensamma mamman som verkar lite lätt överspänd. Utan att förolämpa någon inblandad så måste jag ju de facto poängtera det. Ingen verkar ha en normal uppväxt nu för tiden.

Ni som inte kopplat in er på f.d audioscrobbler, nutida www.lastfm.com, och skaffat er winamp-pluginet som listar alla era plays och gör musiklistor åt er, ni tar och gör det. Lastfm är guld. Kika på mina autogenererade listor på www.lastfm.com/user/netricsa

Nu ska jag sminka mig. Mer senare!


19:38

Självklart kom jag in och självklart kommer det bli skitkul. Dunderbra lärare. På vägen dit är det naturligtvis tvärstopp i slussen, så vi får gå i åska och hällregn till zinkensdamm. S håller gott mod. Vi anländer en halvtimme försenade till Liljeholmen, där vi får cider och godis av skolan. Jag är inne på möte i ca 40 minuter och så blev det klappat och klart. Sedan tar vi oss mot Liljeholmen men där kommer inte jag genom spärrarna så vi måste självfallet gå till Hornstull där de INTE har connex-nazister som står och vaktar fattiga människor från att kunna åka tunnelbana. Vi åker till chefens lägenhet, packar ihop tjugo väskor med kläder och annat trams och beger oss till tunnelbanan och vid det här laget börjar S humör att tryta av hunger och annat, så han börjar bland annat hota med att "fontänkräka ner hela tunnelbanehelvetet". Han påstår även att han förmodligen kommer dö av hunger, gråtande i fosterställning, ihopkrupen kring mittstången. Han är sjukt rolig och jag skrattar oavbrutet hela vägen hem. Vi har tidigare gjort oss mycket roliga över de nya förbudsskyltarna. Bland annat, har vi utläst av dessa skyltar, att det inte är okej att breakdansa, att dansa two-step eller att ha tjo och tjim i största allmänhet. Dessutom är det fy att ha mobiltelefoner med 12 knappar.

Naturligtvis har åskan orsakat signalfel även på sträckan hem så vi blir avkastade av även det tåget, och hela tramset har alltså lett till att vi spenderat ungefär en timme mer på tunnelbanan hem än vad vi egentligen behövde.

Men på måndag blir jag skolelev igen, och därmed slipper ni oroa er över det.






Inga kommentarer: