söndag, augusti 6

Mormoner - Och...Hormoner?

En kul sak som kommer att få er att garva ihjäl er; Igår, när jag och S kom från Waxholm och mammans spektakulära femtioårskalas, så möter vi på en trevlig karl i skjorta och slips. Han ställer oss frågan; "Tror ni att döden är en punkt eller ett komma?" - Jag svarar natrurligtvis "Inget av dom, döden är en dörr". Han lyser upp och börjar berätta om Jesu Kristi Kyrka. Journalistslyna som jag ändå är någonstans djupt in i mig (ehm..) så börjar jag ställa frågor, och ger honom en chans att förklara sig. Det slutar med att jag och S ger dem våra telefonnummer, och idag ringde de och bjöd oss på mormonkalas (!) imorgon. En spektakulär picknick á la mormoner, med andra ord. Lugn nu people; jag har inga intentioner att bli mormon, eller kristen, jag är där i rent undersökande syfte, för att se hur mycket säljteknik de kommer att använda och vad det är folk pysslar med på de där kristna jävla tillställningarna egentligen.

Tillsvidare bakar jag havrekakor och hånglar upp Mr.S.
Stay tuned för mormonuppdatering, people.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jo mormon fika

Anonym sa...

Det kom aldrig någon fortsättning eller....