måndag, december 18

Så jävla fin

Den jävla helgen är så äntligen över och vid middagsdags möter jag upp ST, som är fin i halsduk och ögon som glimmar till i pendeltågsljusen. Jag för egen del, har längtat som en dåre. Inser till vad när han kommer gående utför dörrarna. Vi åker till Kelly's och dricker lite öl och lillebror kommer dit och möter upp oss. Tjejerna i bordet bredvid stirrar ut ST som om han vore en godisbit. Jag är så nöjd. ST tittar förundrat mot tjejerna och rycker på axlarna. Glider förbi människors bord och känns som om jag är med i en film. Jag och ST möter upp en annan vän som hastigast, jag och bror skvallrar. Jag och ST kysser varandra offentligt i lokalen och garderobskillen jäklas med mig. Jag har militäriskt matchande kläder och är nyblonderad. Vi skojar om våra bekanta och planerar nyårsstassar. Jag är på Söder och bara ler.

Wolfsheim - Approaching lightspeed i min winamp och först sitter vi och pratar. Trivs. Relaxar. Sedan drabbas jag hela tiden av tanken "Loo, för fan..skärp dig", men jag skärper mig inte. Det går inte riktigt över.

När han lämnar mina lakan klockan strax före sex på morgonen finns det ett lugn i lägenheten som inte tidigare funnits.
Hur kan man vara så jävla fin?
Jag är sidenmatt och behöver vila min kropp.

Inga kommentarer: