tisdag, december 5

Thinking

Idag kom morfar och den gode mannen och bytte lås på sundbybergslägenheten. Jag höll lugnt en diskussion medan låssmeden gjorde sitt, sedan sade jag;
"Ni vet att ni egentligen begår en olaglig handling va? och att ni får inte kasta ut oss. Ni får inte ens be oss att gå."
De bara tittade på mig men jag orerade. Morfar såg ledsen ut. Men jag måste ju försvara reviret. De gick. Med bytt lås. Men alla var kvar i lyan. Mission accomplished. Åkte till mamma igår och stannade över natten vilket var tur. Jag fick en oförklarlig rastlöshet i hela kroppen på kvällen som jag var tvungen att fixa till. Eller få utlopp för. Inget av det skedde. Spenderade dagen med att städa i lägenheten i Sundbyberg och ringa runt. Och rastlösheten. Och radarn ger så feta utslag.

The fox kom över till oss, drack en öl med mig och lott och jag och lott bara fnittrade. Vi funderar på att dricka oss onyktra nere på puben. Bara för att...bara för att min kropp just börjat göra rent uppror.


Jag vet vad det är nu, men det gör inte saken bättre.
Hallå? Minns du förkylningen? Jag med. Det här är samma sak.

Inga kommentarer: