måndag, april 2

I'm here to take back what's mine

Det är inte varje dag man vaknar av att man har en glad karl vid sängkanten som lyckligt pussar på en och får en att skratta tills man kiknar. Sådana dagar måste man passa på att gilla läget, för de är sällsynta, de där underbara förmiddagarna i sängen när man bara känner glädje. Han ger en sin sista cigarett och går till jobbet för att prata strunt med chefen, och man sträcker ut sig på sängen och röker den sista cigaretten och dricker ett glas coca-cola till frukost, bara för att man kan och bara för att man vill. Man sätter igång gamla Bettan borta vid hörnet och kollar mail; DJ Wriggle kör på Vardagsrummet på Lördag och om ni absolut måste veta så tänkte jag gå och kika på karlsloken.


"Put your loving arms around me
And you whisper to me when you
Put your loving arms around me
And inside your arms I'm burning
Put your loving arms around me
And you whisper to me when you
And inside your arms I'm burning"

Karen Overton - Your loving arms
Vi kollade på "The benchwarmers" igår, en sådan där "härlig" nördfilm. Jag tror att H skrattade typ, oavbrutet. Jag skrattade också oavbrutet, men mer åt H än åt själva filmen. Sedan tryckte jag i mig mina fem voltaren, det har blivit lite av ett skämt här hemma, jag och mina sjukdomar, "Älskling, tryck i dig dina fem voltaren nu så vi kan get on with it" säger H och jag skrattar ihjäl mig.

Idag ska jag och MA äta SUSHI, observera, SUSHI med stora bokstäver, inte med små gemener här inte. Det är lite av en tradition. Antingen äter man något med VERSALER eller så äts det helt enkelt inte. Vi ska plugga den NYA kursen och göra storslagna resultat. Jag är pepp. Jag är faktiskt mer än pepp. För, har ni kikat ut utanför fönstret? Det är ju vår, för bövelen! Det är vår, V är hemma, jag har en lycklig H som är på jobbet och ställer sig in, jag har en aldrig sinande 40GB Ipod som bara snurrar och snurrar mina alldeles mest svala sommarhits, och jag har inhandlat en "Summer glow"-hudkräm. Så nog fan är det vår, alltid. Och jag skulle vilja passa på att avsluta med en av min mormors gamla favoritskämt som hon alltid drog varje v(år):

Två män är ute och går. De möter tre kvinnor på gångvägen. Den ena säger;

"Tjena tjejer!
Vi har VÅR i luften!
- Var har ni ER?"

Den är dålig och gammal, men FAN så GÅNGBAR.

Bild: Gammal vårbild. Jag och lillebror @ Rissnekollektivets balkong, äter sprittårta- FAN vad stark den var, vill jag minnas. För er som vill ha receptet: Gör Yello på Läkarsprit, så hög procent som möjligt. När den är kladdig och yelloig nog; ÄT. Garanterade resultat!

Inga kommentarer: