onsdag, april 18

Simplicity, Compexity, Oh, what a tragedy!

"Incredible

Untouchable..
and i want you
JUST you.."

Jag motarbetade den vidriga bakfyllan med tre (!) treo (apropå "treo lägg i kundvagnen", people! - Slutet är NÄRA!), två ipren och en jävla massa...hm..pepsi. Sedan tog jag tag i hampan (hampan, INTE hampa, knarkfixerade typer..) som en duktig flicka och begav mig ner till centrum med H, som skulle fylla i papper på försäkringskassan. Turligt nog hade jag mina snygga jeans på mig och var nyduschad och fräsch, för döm om vår förvåning när vi möter på H's mor nere i centrum. Jag omtalade ju att vi var hos svärföräldrarna häromdagen och jag kanske ska förtydliga saken en aning; Svärföräldrarna är H's adoptivföräldrar och inte de biologiska. Här stod däremot den alldeles levande, live and kickin' mor och kollade på smycken, vilken jag aldrig mött förut.

Sagt och gjort, min skeva dubbelnatur kopplade på svärföräldrar-beteendet och skakade artigt tass, bakfull, illamående och yr i skallen som jag var. Därpå kläcker H den BRILJANTA (not) idén att vi ska "följa med hem till mamma och fika". Sådant tackar man inte nej till där jag kommer ifrån, mormor skulle svära sig gul och blå där i himlen om hon såg mig bete mig oartigt på något sätt, så jag nickade och tackade artigt ja till inbjudan. Vi går före till försäkringskassan och modern kommer senare upp dit för att plocka upp oss. Hon frågar mig, lite avståndstagande, var jag träffade H någonstans:

"Jag mötte honom på en klubb faktiskt"
"Jaså? Inte på nätet?"
"Nej, jag bjöd honom på öl. Han såg ut att behöva det"
"Min son har väldigt dåligt ölsinne"
"Det har inte jag märkt av"
"Nähä"
"Nä"

Hon skjutsar oss till radhuset och jag bekantar mig med de mycket skojfriska och trevliga grannarna, en mycket rolig och artig herre som genast presenterar sig med en utläggning om var hans namn "Ulf" kom ifrån, och jag konstaterade glatt att vi alltså hade att göra med en varg och ett lodjur, rena skogen med andra ord. H låter mig "sköta snacket" och jag erbjuder mig att hjälpa till och ställer artiga frågor om saker och ting och H gör juck-rörelser med en gammal mjukdjursapa när mamman inte ser. Jag fnittrar och äter av det hembakta brödet och talar om neurologi, skolreformer och gud vet vad mer, och sedan blir mamman mycket förvånad när jag avslöjar hur gammal jag är, hon trodde jag var yngre än H. Ha! Det tror alla. Ingen går på att jag är 26. "Även Fantomen går ju ibland ute bland vanligt folk, jag är en 26-åring undercover" säger jag, men bara H fattar skämtet. Go figure.

Vi stannar lagom artigt länge och jag agerar mitt älskvärda jag, sedan tar vi halvtimmespromenaden hem (jag kommer bli fett med snygg av det faktum att H inte har råd med busskort, vi går ju överallt!) och pratar om vilken fantastisk framtid vi har framför oss och hur busiga vi känner oss. Jag föreslår under ett svagt ögonblick att vi ska göra inbrott på PRO Järfälla, men H röstar ned förslaget då det ligger en polisstation mittemot. Aldrig får man göra nåt roligt..haha!

Nu är vi hemma, H redigerar en film om mig och honom som handlar om..pja, jag, han..och..hm. Pepsi.

"Oh father, i've been having these thoughts and i'm sorry
say a prayer, you know what i need.."

Och idag har jag och H varit helt underbara mot varandra och inte tjafsat en enda gång om nånting, jag tror vi börjar få kläm på det här med förhållanden nu. Men vadå, vi är ringrostiga, cut us some slack, klart som helvete det stormar om man sätter två Fucked Up ADHD-ungar i samma rum med en katt och två datorer och..hm..en jävla massa Pepsi.

Och så vill jag be att få påpeka att han har den snyggaste jävla kroppen i hela jävla Stockholm. Jag dräglar när han ränner runt i ljusblå, uppknäppta jeans och svarta boxers under, bar överkropp, tatuerad, piercad och deffad, med höftben och höftlinjer to die for. Jag tror, apropå era googlingar, att det där med "kåta gamla kärringar" faktiskt stämmer trots allt. Ovanpå det här med Treo och kundvagnar. Hell yeah!

Dagens Musik:

Linda Sundblad - Oh father
N.E.R.D Feat Jason nevins - Rockstar
Miss kittin - Rippin Kittin

Inga kommentarer: