tisdag, april 3

"It's almost over now.."

Dagens låt: N.E.R.D - Rock Star (Jason Nevins Remix)


Lysande idé vi hade, jag & H. Efter att jag kommit hem från SUSHIVurmen med MA igår, tänkte jag ta ett "avslappnande glas vin". Detta avslappnande glas vin blev tre, och fem, och sju, och så blev också klockan både tre, fem och sju på morgonen. Halv fem bestämmer vi oss för att "vila en stund". Jag skulle alltså egentligen upp och skreva på Ungdomsmottagningen eller whatever it was, med V, men V hade..hm...jetlag, så ingen skada skedd. Klockan sju ringer H's jobbskjuts. Han tar sig upp, fortfarande packad, till arbetet. Det enda jag hör är en pojkröst som viskar något i stil med "älskling. Du. Nu är det jävligt bråttom", sedan gled jag in i drömmen igen. Vaknade vid tre av att H ringde. "Upp ur sängen med dig min lilla hynda! Nu kommer jag hem med en arbetskamrat och ska dricka kaffe". Haha, the return of the desperate housewife. Då hade jag drömt att jag skulle på en kombinerad studentskiva / kostymfest med samtliga tjejer i TBC. Jag kom på nya ideér till kostymer hela tiden, men när jag åkt fram och tillbaka för att byta om så hade någon av tjejerna redan snott min idé, så jag fick åka tillbaka varenda jävliga gång. Freud? Någon?

Hur som helst; skuttade upp, bakfull men pigg, och diskade och gjorde i ordning lite kaffe till folket. Ringde V. "Fan, jag har supit ner mig borta i Canada, jag tror jag har blivit alkis" förtäljde hon. "Skyll på jetlag" sa jag. "Vila en stund så hittar vi på nåt senare".

Dagens härliga: Minns ni den där gamla bekantingen jag berättade om, som inte hörde av sig på ett år och sedan poppar upp på MSN för att skicka bilder på sin unge? Han skickade ett meddelande idag, när jag och H låg och kollade på Ghost rider. "Jag har tänkt på det där du sade till mig och jag tycker att du kanske borde tänka lite på din attityd och vad du säger till folk, så att du inte själv blir sårad" skrev han, innan han loggade av. Åh, dessa "hit and run"-MSN-folk! Skicka ett meddelande, logga av fort som fan, invänta kalabaliken. I know you all too well.

Hörrudu kexet, let me tell ya something. Jag har inte varit by no means otrevlig mot dig, det är du som skiftat färger i påfågelfjädrarna. Och det där om att bli sårad..lägg av, jag har fan patent på att bli sårad, och i nittio procent av fallen håller jag käften och går vidare utan gräl. Jag säger vad jag tycker, med viss reservation för att inte bli alltför kärringaktig och såra människor medvetet gör jag bara inte, och det var just en av de där frispråkiga sidorna jag äger som gjorde att du blev "polare" med mig från början. Om du sitter och ältar det faktum att jag sagt "nej tack, jag vill inte se bilder på ditt barn, för det är helt enkelt inte min bag" till all fördömelse, sure! Kör hårt. Har du inget bättre för dig på dagarna? Behöver inte ungen bytas på, jollras med, promeneras i parken eller något annat i den stilen? Well, GET ON WITH IT.
H tar en powernap, han har trots allt varit nere i ett skitigt grustag hela dagen, och jag sitter med Miss Kittin, N.E.R.D feat Jason nevins, Apoptygma Berzerk och Nine Inch Nails och jobbar arslet av mig på en text som ska in om..pja, en kvart. Som ni ser så har jag jävlarns bråttom. Som vanligt.
Men det tar sig, sa mordbrännarn. Det är "bara" Tisdag och jag har redan hunnit supa ner mig, skaffat ett officiellt kärringrykte, haft sönder ännu ett par headphones, gått upp två kilo (det är BARA godis och jävla snabba kolhydrater, helvete också!) - H säger att han ska "göda" mig så ingen annan vill ha mig, sen ska han ha mig till julgris i December också. Men jag har ett äss i rockärmen; Ephidrin och kickboxning. HOT DAMN, jag ser verkligen fram emot slutet på veckan om det redan är så här jävla vrickat.

Bara I Loo's liv, people. Bara i Loo's liv.
Bild: Gårdagens kaloribomb hemma hos MA. Är H och MA i maskopi angående den här julgrisgrejen? Inte konstigt man blir paranoid.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är också i uppgödningsprocessen. Dock på eget (be)våg...ha-ha. Men vem orkar bry sig egentligen (jag som fan, men nu vill jag vara i förnekelse). Min kompis kompis pojkvän hade ett fint motto tycker jag: "Vadå, det finns ju redan så många smala människor i världen, varför ska man vara smal för? För att komma runt trånga hörn?"

Loo sa...

HAHA! Fast ändå...jag vill hellre komma runt trånga hörn än vara en julgris..ja, jag vet, jag är hemsk. Usch.