onsdag, april 4

Mens-semester och Bailey's i ballen

H säger så mycket spexiga saker precis innan vi somnar. Jag ligger och skrattar mig fördärvad i flera timmar åt hans spektakulära fyndigheter. Synd bara att jag inte minns hälften av alla roliga grejer morgonen därpå när jag vaknar för att blogga. För några dagar sedan upplyste han mig lite piffigt om att "Älskling, är du törstig? Jag har fan Bailey's i ballen..här, smaka!" - därefter följer en halvtimmesutlägg om mitt rosa nagellack som jag har på tårna. Detta nagellack retar nämligen H till vansinne. Han påstår att det är ett "kärringnagellack", men jag är av en annan uppfattning. RÖTT nagellack är för kärringar, menar jag.

Strax innan sänggåendet inatt satt vi som vanligt på ett community's interna "fight club"-chatt och tävlades i att förolämpa folk så grovt som möjligt bara gick. Vi sitter alltså i detta stearinljusfladdrande vardagsrum, vid varsin flimrande skärm, och umgås via skärmarna istället för att vara "på" varandra hela tiden, vilket ger ett slags "allt-i-ett"-förhållande. I morse skrämde jag livet ur mig själv genom att vara morgonpigg och gå upp och koka kaffe och göra smörgåsar åt den hårt arbetande karlsloken och nu kan jag inte somna om, och borde inte heller då hela dagen blir förstörd, men jag sitter bara och tänker på allt jag presumtivt skulle kunna ÄTA, vilket i sig också är skrämmande då jag aldrig äter på morgonen.
Detta medför ännu en skräck, då jag fått för mig att jag är gravid (vilket skulle kunna förklara viktuppgång, en annan förklaring kan dock vara vattenansamlingen som kroppen lägger på sig strax innan Röda Armén klättrar upp på berget) och jag kan liksom inte shake the funny feeling off me, så nu måste jag följaktligen göra ett graviditetstest, som förmodligen kommer att vara negativt (för jag använder faktiskt skydd, like hello..? Jag är ingen dum tonåring..) och jag försöker komma på vad det i sådana fall kan vara, om det inte är graviditet, som gör att månadstramset tar tid på sig att dyka upp. Hittills har tankar på olika suspekta sjukdomar, vestibulit (vilket jag knappt vet vad det är, jag har bara hört talas om att det är en vaginal sjukdom och det låter ju förbaskat läskigt att ha det iallafall..smaka på ordet själva..vestibulit, liksom..) HIV och gud-vet-vad dykt upp i min lätt hypokondriska hjärna och det blir bara värre. Det jag vet är att det inte dykt upp någon röd jävla armé, jag äter som en häst (vilket förvisso kan vara ett resultat av H's gödningsprocess i kombination med det ökade alkoholintaget den senaste tiden..jag har ju fan gått och blivit en jävla groggande vinhagga), jag har märkliga balanssymtom (men även dessa kan vara inbillade) och..nämnde jag att jag äter som en häst?

V får komma hit idag så jag kan få det sabla testet avklarat så jag kan koncentrera mig på ENBART sjukdomarna. Det är det enda rätta. Ska jag vara i NÅGON form av "Tillstånd" är uteslutningsmetoden det enda raka att ta till som inledning. Funkar inte det så får vi helt enkelt gräva djupare i mysteriet med den frånvarande mensen. Kanske har mensen åkt på semester? Vore i såfall lysande. Hoppas den skickar ett kort. Vore kul att höra från den.

Jag håller er uppdaterade angående detta intrikata mysterium.








Inga kommentarer: