fredag, april 13

In the night

"begging here and barking there
she's swearing all the time
her fingers fumbling with her hair
a dirty mess of grime

and she starts to cry and she's asking why
her life's always the same
but she does not see, that unfortunately
there's no one here to blame

"heroin" she said,
"was the best i had...no more mountains left to climb
the world so slow... all my dreams just too high
to be fulfilled in time...!"


Jag drömde om mitt ex inatt. J. Han stod vid sidan av någon väg och jag bar någon slags clowndräkt i hammarbyfärger och gick tillsammans med någon skolklass. Han stod vid sidan av vägen och såg gammal ut och sköt på mig med en vattenkanon. Mig och bara mig. Senare samtalade vi i en nersliten gammal lägenhet. Han stod i duschen och jag stod med ryggen till honom och han berättade om sig själv. Bara sig själv. Senare dök hans fru upp med deras två barn. Hon var brunett och lycklig. Jag vaknade i ett andetag.

Igår var H's vän Sessan här. Vi drack vin och öl, min förkylning till trots, jag sjuknade in häromdagen ganska rejält, det innebär att jag går omkring här hemma och är skitsjuk. Var tvungen att åka till S (S, inte ST) och hämta saker häromdagen, tog med mig min mor. Min mor, som är ett levande exempel på hur man kan droppa typ 15 kilo på några månader och plötsligt se väldigt liten ut, hjälpte mig att bära. Slutligen fann vi en taxi. Kom hem sent, bytte gardiner, jag och H fixade till lite här hemma. Förkyld som fan. Det är lite bättre idag.

jag vaknade relativt sent och satte på Wolfsheim, vars text ni ser här ovan. Sen bytte jag från drogromantiken till renodlad vokaltechno; Dallas Superstars - In the Night är fortfarande en dansgolvskiller. Jag får lust att uppträda på scen när jag hör den, det pirrar i kroppen.

H mådde vansinnigt dåligt igår, han kommer in i stadium där han inte är sig själv. Det är påfrestande, men mest för honom.
Och idag är det fredag.
Fredag.

Inga kommentarer: