torsdag, januari 4

Apropå egoistical pricks..

Så, efter att jag och ST snackat och jag bloggat loss kunde jag naturligtvis inte somna om. Försökte verkligen, men skallen hade för mycket att arbeta med. Jag gjorde lite soppa och lite hemgjord vegetarisk sushi och åt upp den. Sen kom Väninna X upp på nätet, förkrossad klockan fyra på morgonen. Jag sa åt henne att genast ta sig hit, då hon har bil. Därefter får jag höra vad Väninna X pojkvän Y gjort. Y, som dessutom är en väldigt bra vän till mig och som för närvarande sitter häktad för kvinnofridsbrott med anledning av vad han gjort mot Väninna X.

Jag är helt på hennes sida i det här, och vi sitter och avhandlar det som hänt de senaste dagarna. Vad hon fått gå igenom. Allt på grund av att en karl flippar loss och använder både grovt fysiskt och mentalt våld på henne. Jag mår illa. Varför är det så här? Det är inte rätt. Vi satt i köket och drack mitt mummakaffe till alldeles nyss, då X åkte hem för att vila lite. Hon kommer tillbaka senare. jag kan inte ens förstå hur somliga av våra gemensamma manliga bekanta kan säga som de säger till henne. "Sätt inte Y i någon obekväm position nu..måste du anmäla? Han får det tillräckligt jobbigt ändå.."

Ja, visst! det är SKITJOBBIGT för Y att han misshandlat och våldfört sig på X vid upprepade tillfällen, vissa tillfällen så grovt att X inte kunnat gå ut på flera veckor. Det är SKITJOBBIGT och OBEKVÄMT för Y att X är fysiskt och mentalt nerbruten och inte vågat prata med någon. Det är självklart så att all uppmärksamhet skall riktas mot "stackars y" som sitter häktad! Ja GUD vad jobbigt det måste vara! Våld mot kvinnor kommer ALDRIG att vara okej, våld överhuvudtaget kommer aldrig vara okej så länge det inte är organiserat våld och bägge parter, med samma fysiska förutsättningar kan banka skiten ur varandra för att dom vill det. Att somliga i den här kretsen ens säger något så jävla befängt som det de sagt till X..det är så LÅGT. Y SKA må dåligt över det han gjort, HAN SKA stå till svars och han SKA ta itu med det, så enkelt är det.

Ringde ST och berättade. Han höll med mig. Nu är jag lack. Och mina vingar är utfällda. Får jag höra att någon av er i kretsen inte tar avstånd från det här, och så mycket som försöker få X att må dåligt över det hon blivit UTSATT för, då kommer ni få med mig att göra. Liknande situationer har skett tidigare då utsatta kvinnor fått gå med skamsna huvuden i kretsar där ingen vågat ta ställning mot en misshandlande man. Jag vågar och jag har inga problem med att fördöma den här situationen - oavsett hur bra vänner jag och Y är. Jag tycker om Y, men jag fördömer hans handling och det han gjort och är det någon som behöver stöd och support nu så är det X. Hur fan kan man säga något sånt till henne? Hör här; Som ni kanske fattar så löser man inga problem med våld men jag får lust att smälla till er över käften. Om ni inte är med mig i det här så är ni emot mig och jag ser ingen som helst anledning till att vara vän med människor som inte fördömer sådana här saker. Jag ser ingen anledning till att vara vän med folk som vill sopa det hela under mattan och låtsas som om ingenting hänt heller.

X, du är i mina tankar och du är ALLTID välkommen hit, du kan alltid ringa, no matter what, och jag kommer aldrig, aldrig tycka det är okej det Y gjort, oavsett vem som var kompis med vem först. Vad du än behöver så hjälper jag dig. Och om någon ens försöker trycka ner dig för det du var stark nog att göra, det vill säga ANMÄLA, så är jag din personliga pitbull som hugger som fan själv. Min käft är det fan inget fel på och jag har inga velande issues kring var jag står rent moraliskt.

FY FAN! Människor, varför GÖR ni så här mot varandra? Varför? Vet ni vad kärlek är överhuvudtaget? Hur fan kan ni påstå något så befängt?
Jag är så förbannad att jag skakar.


OffTopic: Har hittat världens snyggaste byxor på La redoute som jag inte har råd med, men FAN vad snygga dom är. VILL HA!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Right on! Människor är riktigt hemska ibland. Eller oftast. Sådant brukar jag bota med att vara förbannad eller leva i stor förnekelse. Tyvärr hjälper inte något av det speciellt bra.

berusning sa...

Man kan inte förneka att det han gjort är fel, att han skall straffas och stå tillsvars för vad han gjort. Våld mot kvinnor o barn är det vidrigaste som finns. Vill han ha ut aggressioner får han väl börja boxas eller nåt istället. Suck. Hoppas han mår riktigt dåligt.