måndag, januari 22

Fuskbadande

Fuck.

Jag tänkte leka damsel in distress här i E:s lya. Detvillsäga, jag tände alla ljus. Jag tände en jävla Nag Champa, som förvisso är den bästa och enda rökelsen. Jag satte på Norah Jones och kröp ner i badkaret, fyllt till bredden med skum. E har badkar. Denna lyx är inte vi förunnade på Söder. E:s badkar är ett sådant som man kryper ner i och när man sitter och slår armarna om benen så har man vatten upp till hakan. Det är djupt, det är ett kvinnobadkar. Det fullkomligen skriker åt en "tappa mig full med vatten och kom för fan och sätt dig". Så jag gjorde hela grejen; tända ljus, nag champa, norah jones, ni fattar. Och så plumsade jag i och där satt jag med armarna runt knäna, med fröken Jones röst liksom svepande från vardagsrummet genom hallen och in genom badrumsdörrsöppningen. Den filmiska prylen var fullständig. Ensam ung kvinna i badkar och snön ligger tät ute och ingen jävel är vaken och katterna ligger och myser, mätta och belåtna, och slickar sig på gud-vet-var-för-ställen och jag hade avslutat diskussionen med ST som ändå inte ledde nånvart. Och jag skulle ha den här jävla ensamtiden och sitta i badkaret och göra nån hårinpackning och lulla för mig själv sådär som alla kvinnor gör i filmer när de äntligen får ensamtid.

Och jag satt väl där i max fem minuter. Jag skrubbade mig, gjorde hela enchiladan som de säger over there, och så satt jag där med hårinpackningen och lullade i det heta, skummande karet. och det enda jag kunde tänka var:

"Jag vill inte ha nån jävla ensamtid. Jag vill inte ha det här jävla badandet. jag vill ha sällskap. Jag vill dricka vin och fnittra med någon. Jag vill ta en cigarett. Jag kanske borde ringa mamma. Jag orkar inte sitta här, hur långt är ett traditionellt bad egentligen? Finns det regler? Kommer jag att bli anklagad för fuskbadande om jag kliver upp nu? Fan, jag vill knulla..."

Jag fixar alltså inte ens att sitta i ett badkar i fem minuter. Jag är hopplös. Men seriöst, jag behöver faktiskt knulla. Man KAN skylla på det. Jag vet att det hela inte egentligen kretsar kring själva knullandet, men nu är det som det är. Jag är rastlös. Jag vill sitta och tramsa och ha roligt, inte sitta och lulla i ett jävla badkar och vara stark ensam kvinna, det är bara patetiskt. Alla vet att det inte funkar så. Alla vet att när man sitter och SKA vara ensam så blir man just, bara det.

Ensam.

Bilden är snodd från http://www.badrumsbutiken.se/bilder/artiklar/315110.jpg

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där var på tok för bekant känsla. Min rastlösa själ brukar stå ut ungefär lika länge. Det tar någon halvtimme att förebereda allt, och efter några minuter så är jag uttråkad.

Fuskbaders unite!

Loo sa...

Vi borde fan starta en klubb!