måndag, januari 22

Far away

"I love you
I have loved you all along
And I miss you
been far away for far too long
I keep dreaming you'll be with me
and you'll never go
Stop breathing if
I don't see you anymore.."

Nickelback - Far away


Jag förlåter dig. Jag gör verkligen det. Jag vet inte om du förstår att det är det jag gör. Jag vet inte om du verkligen fattar vad det innebär. Jag vet inte om jag når fram.

MA kom över och vi åt sushi. Jag ska utfärda en varning kring Sushi King i Sundbyberg: Tre gånger i rad har jag beställt samma mellansushi, och specifikt bett om att INTE få tonfisk, utan en lax istället för tonfisken. Tre gånger i rad har jag kommit hem med tonfisk i lådan trots att jag tre eller fyra gånger sagt åt dom att JAG INTE VILL HA NÅN JÄVLA TONFISK. De kan sina saker i övrigt men det där med tonfisken retar mig. Något vansinnigt. Fan, jag vill ju bara slippa tonfisken. Och man tycker ju att de borde lyssna till sina kunder.

Imorgon kväll kommer Y över för att dricka vin och sova över här för hennes rättegång mot karl X är på Onsdag och då ska jag med dit som support. Nio på morgonen ska vi till rätten och sedan blir det bilåkande till SVT runt ett. Hektisk onsdag blir det iallafall. Kommer stupa i säng. Och det är kanske det jag behöver.
Idag är det relativt normalt mellan mig och ST. Jag satt här och hade ett samtal med min döda mormor igår, jag tände ljus för henne och släppte alla förtöjningar. Jag vet att det låter sjukt men hon pekade mig i rätt riktning. Mormor..lilla en-och-femtio-och-skitförbannad. Som jag saknar henne! Fan, Mormor, du borde vara här! Kom hem igen! Men även i döden ger hon mig det meditativa, jag söker henne med ljusen och finner stadgan och tryggheten jag behöver. Och hon gav mig en insikt jag letat efter. Men jag kan inte berätta vad det är, inte riktigt än.
Nu kommer mamman över på fika.

"After all they shared
How could he simply

say no

After all they shared
He turned away from her
to go
She said she wouldn't cry
That was really
just a lie

She knows the noises in her mind
Nothing's left but
Screaming silence

After all she feels numbness inside
The feeling's
gone
She's upside down
The pictures behind her
closed eyes
This time you went too far"

Delerium - After all
Bild: Från Pash
(fast han stal den förmodligen från funpic)

Inga kommentarer: