tisdag, januari 30

Terror I Sundbyberg

Igår hade jag minsann en intressant natt.

Det är som så att jag har en bekant som bor i huset bredvid E, där jag för närvarande vistas då hon är i Thailand. Jag passar katter och lägenhet och har det bra. Strunt samma, runt Söndag morgon kommer denna bekant, som vi kan kalla F, och knackar på. Han rusar in här och beter sig som en..ja, som någon som fått i sig en ansenligt giftig mängd droger, kanske man kan säga. jag känner inte igen honom. Sedermera ber jag honom att gå, för han uppför sig obehagligt och hispar runt i rummet, sprider ut saker, etcetera. Plötsligt är en av V: s saker borta och det är bara han som varit i rummet vid bordet där hon haft saken i fråga. Jag ifrågasätter om han av misstag fått med sig saken, och han blir ännu tokigare. Han rusar runt och ska "hjälpa till" att leta men jag har redan kollat överallt, vilket jag poängterar. Både jag och V vet att det är han som tagit saken ifråga. Han blir mer och mer aggressiv, dels för att jag ber honom att gå och dels för att jag faktiskt anklagar honom för att ha tagit den här grejen.

Strax innan han väl går, så säger jag åt honom ordentligt. Han vänder sig aggressivt till mig och säger "Loo, gå för fan och LÄGG dig, jag bryr mig om V här.." som om, han känner ju för helvete inte henne. Jag spänner ögonen i fanskapet och säger "Ger DU mig order i mitt eget hem?" varpå han blir än mer hotfull. Meningsutbytet blir mer och mer hätskt. Till slut går han.

Igår kväll blev jag följaktligen telefontrakasserad, trakasserad på QX och på MSN av denne man som nu "retat upp sig" på att jag "kallat honom tjuv". Han ringer till min telefonsvarare och kallar mig hora och fitta och att han ska knulla mig, och gud vet vad. Vi hade en intressant MSN-konversation igår också som de facto skrämde mig en del. han ser ju E:s fönster från sitt. Han vet när jag är vaken, när jag går ut och allt sånt. E bor på bottenvåningen. Han hotade med att han skulle komma över och "göra upp". Jag sprang till ytterdörren och låste polislåset inifrån, så illa var det. Skakade i hela kroppen och pratade med ST som blev uppdaterad hela tiden. F blev mer och mer hotfull och varvade mellan att ringa mig från privat nummer och terrorisera samtidigt som han skrev åt mig på MSN, saker som var ämnade att trycka ner mig. Då han är den där sortens man som kuvar andra för att känna sig superior, så försökte han trycka på alla knappar han kunde för att jag skulle "ge mig". Till slut blockerade jag honom, låste bägge låsen och gick och la mig och pratade mig till sömns med ST.

Jag vaknade med jämna mellanrum av att det lät på fönstret, men det visade sig senare vara mamma som kom över med mat. Jag har sovit, sovit och sovit och vågar knappt gå utanför porten för jag vet inte vad det här jävla psykot tar sig för. Och nej, jag vill inte dra in polisen, det är för mycket, jag orkar liksom inte.

Ännu en dag i Loos liv alltså. Men det verkar som om V kommer hit och chillar med mig. Bra! Får jag sällskap.

Och for the record, nu när det inte längre är en hemlighet och det är out in the open som det är: ST kommer nu kallas vid sitt riktiga namn.
Han heter faktiskt Stefan.
Och fan vad han gör mig glad.

Inga kommentarer: