måndag, januari 1

The switch

Jag satt och kollade på ett sådant här program, om män från de nordiska länderna som importerar hit ryska och polska fruar. Hela arrangemanget gjorde mig faktiskt kräkfärdig. Fy fan vilka jävla människor. Det var någon dansk fabriksägare som flyttat sin produktion till polen med anledning av den billiga arbetskraften. Han hade bara kvinnliga anställda, dock inget frumaterial så han kontaktade den här ryska kvinnoförmedlingen som verkar på någon ö där det går tre kvinnor på varje man. Anledningen till det stora "överskottet" på män sägs vara att den genomsnittlige ryske mannen dricker uppemot tre flaskor vodka i veckan vilket har sänkt medelåldern från 75 till 55.

De stackars ensamstående kvinnorna stod i en evighetslång kö för att kunna komma på intervju, för att så småningom kanske få attendera någon form av samkväm tillsammans med 12 danska män, som alla var på jakt efter den perfekta frun. De intervjuade de här mansgrisarna, och de undvek hela tiden att svara på frågan om varför de sökt sig till en rysk kontaktförmedling då det lär finnas gott om kvinnor i deras eget land. Men jag tror jag har ett hum om den saken. Det finns inga vettiga kvinnor som vill ha dom i deras egna länder. De här jävla karlarna (varning för fördomar!) går helt enkelt inte med på det egna landets jämställdhetsuppfattning och är förmodligen för bekväma för att orka lägga ner nämnvärd tid och energi i en relation med en jämställd kvinna. Det är ju sååå mycket enklare att importera en kvinna från ett land med andra ideal, lägre löner och lägre krav. Man gör ju henne en "tjänst" genom att "dra upp henne från slummen" och det är också allt man behöver lägga ner energi på. Fy fan för såna här karlar.

Så..år 2006 är slut. Äntligen. Jag var så förbaskat sjuk igår så det var inte klokt. Liselott kom till min räddning med amerikanska värktabletter och efedrin och jag lyckades glömma min lunginflammation en bra stund. Åkte med Lott hem till räven och satt i rävens soffa och drack bubbel. Hade regelbunden kontakt med ST som "led" borta på annan ort. Först verkade det inte som att han skulle dyka upp, men så klockan elva ringde han.

"Jag kommer till er nu. Jag står inte ut här"
"Menar du allvar? Kommer du hit?"

"Ja"

"Men jag trodde inte du skulle komma"
"Det skulle jag inte heller, men nu har dom övertalat mig att åka"
"Övertalat?"

"Jag har klagat hela kvällen så nu tycker dom att det är dags att åka till dig"
"Du är underbar, men du måste inte komma"
"Jag vet. Jag vill ju."

Så, på tolvslaget står jag på Söder utanför rävens port och tjoar och tjimmar. Då kommer pumpavagnen med ST i. Flyger på honom och hånglar upp honom och häller i honom skumpa. Efter det blev jag sjukt full, det slog till där någonstans mellan bubblet och ölen och all gin ST hade med sig. Jag kikade bortåt gatan när vi gick mot taxibilarna, nästan orolig att stöta på någon viss person, för hur reagerar man på sånt liksom. Jag och ST köpte mat och sen kom vi hem och jag fick ett ryck att berätta historier och ångrade mig genast. Jag slutar vara Loo då. Fan, jag och mitt förflutna! Att jag A L D R I G kan slippa från det.

"30 minutes to alter our lives
30 minutes to make up my mind
30 minutes to finally decide.."

Så, år elation station är över och nu till "the switch". Hade fantastiskt trevliga konversationer med lott och räv och bekanta. Det var en perfekt kväll.

Så..nu kan jag återgå till att ha lunginflammation ifred.

morse vaknade ST med en oförklarlig ångest, så han åkte hem nästan omedelbart efter att han vaknat. Han hade naturligtvis glömt sin påse med sprit och annat på kebabstället jag fick med honom till igår och jag kände mig aningen skyldig. Sen att jag är kung på att svamla på fyllan kan ju ha med saken att göra.VARFÖR måste det alltid vara en historia att berätta som en förlängning av en? varför kan man inte bara få vara sig själv? Utan förlängningar?

Joråsåatteeh.
Bilder kommer snart.

Bild: Taxifärd

1 kommentar:

Anonym sa...

Ничего, нацисты, расплата близка, скоро за всё рассчитаемся