onsdag, januari 17

Stulen Lista - igen!

Jag kan faktiskt inte låta bli att fylla i såna här enkätlistor, jag är nog lite för självgod ändå! Just den här norpade jag från JagTyckerAttViGerLyckanEnChans. Tjoho!

Favoritalkohol: Corona med Limeklyfta, Afrikanskt rödvin, Bollinger & i stort sett alla bubbelviner. Körsbärsvin.

Favoritfärg: Turkos

Framtidsplan: Bli lycklig författarinna med vitt havsutsiktshus, partner och stjärnor.

Tre prylar till en öde ö: Liselott, (jag vet att Liselott inte är en pryl men jag vägrar klara mig utan henne, främst på en öde ö. Min bästis rules och ska ni skicka mig till en jävla ö ska hon följa med, så är det bara), Cigaretter, fickkniv.

Är du vegetarian eller vegan? Demi-vegetarian. Dvs; jag äter fisk & skaldjur.

Hur många har du kysst? Haha! Det är alldeles för många.

Hur många piercings har du? Fyra.

Två saker du skulle vilja ha: Ett stort jävla hus, en snygg vårkappa.

Önskehångel: ST, han hånglar som en Gud och vi kan aldrig sluta när vi har börjat.

Pommes eller mos: Hm. Båda! Men vid olika tillfällen. Tycker inte om hemgjort mos men älskar pulvermos. Skumt.

strand eller storstad: Storstad! Jag är en citytjej in i märgen.

Något alla vet om dig: Jag är sjukt oekonomisk. Jag blir provokativ på fyllan. Jag är impulsiv och har ingen karaktär och det bara LYSER om mig när jag blir förtjust i någon, jag kan fan aldrig dölja sånt.

Vad blir du glad av? Mina vänner, speciellt Liselott, V, E och M. Bästa tjejerna nånsin! Men också att hänga med grabbarna, att göra av med pengar på snygga kläder, att dansa, och så sjukt bra musik förstås. Och just nu så skrattar jag mig fördärvad när jag är med ST för han är så fruktansvärt rolig.
Vad gör du när du blir ledsen? Går undan. Jag visar aldrig såna saker öppet. Senare utmynnar det i ett vredesutbrott.

Vad är det första du köper när du varit pank länge och får pengar? Brukar fylla på kylen med lyxiga salladsgrejer typ Rucola, inlagda kronärtskockor, fetaost och lightläsk i glasflaskor. Och så köper jag alltid minst ett klädesplagg.

Vad längtar du till? Just nu längtar jag efter dansgolv, lite till ST, och till det där paketet cigaretter som jag ska panta flaskor för att kunna köpa.

Favoritland: Sverige, för jag har inte varit på så jävla många andra ställen utanför Norden.

Favoritstad: Stockholm! Men jag diggar verkligen Malmö också.

Favoritsnabbmatställe: Folkets kebab, de är såå duktiga på falafel.

Vad har du i glaset? Kaffe med vispad mjölk.
Favoritsagofigur: Zelda!

Favoritte: Lapsang. Tycker de flesta andra teer är rätt trista.

Favoritglass/ar: Vanilla Caramel Brownie från Ben&Jerry

Vilken film får dig att gråta? Jag gråter när huvudpersonen i The Fly måste gå och avliva sin in och utvända hund. Men beroende på hormonnivåer kan jag gråta åt typ allting (när ingen annan är med)

Vad är skönhet? Rena drag, markerade linjer, kontraster, skarpa färger, längd, yta. Symmetriska rörelser.

Vad är lycka? Få vara frisk och kunna älska, och omge sig med människor man litar på, älskar och som man utvecklas tillsammans med. Och så ett progressive-pumpat dansgolv då förstås.

Om du fick 1 miljon: Skulle jag se till att placera hälften i något som gör att jag inte kan göra av med dom, och resten spenderade jag mig på mig och lott. Kanske vårt boende eller nåt i den stilen. Sen jävlar tar jag med mig ST, Lott och räv till Thailand i några veckor.

När grät du senast? För någon vecka sedan.


När skrattade du senast? Igår, oavbrutet, när ST gjorde sig löjlig över hårdrockare.

Vad är du rädd för? Ingen. Jag borde kanske vara mer rädd men det är jag inte.

Favoritmat: Quornfärssås, Rucola/kronärtskockssallad, blåbärspannkakor, kronärtskockor med smör, salt och citron. Alla skaldjur. SUSHI! Jag trodde aldrig jag skulle säga det men jag är fan beroende av den där jävla sushin.

Maträtt du avskyr: Gröt. Jag kan verkligen inte med det.

Favoritgrönsak: Kronärtskockor, tomater, ingefära, oliver, blomkål..alltså, jag diggar verkligen organisk föda.

Favorit frukt: Alla slags bär. Och granny smith-äpplen.

Grönsak du avskyr: Avskyr inga grönsaker. Fråga mig vad jag tycker om inälvor, köttindustrin och energiprincipen istället.

Frukt du avskyr: Avskyr ingen frukt heller.

favoritplats att ha sex på: Mjuka underlag, hårda män..haha

Vacker människa: Jag kan räkna upp många..mina stjärnor så klart.

Klok människa: Liselott! & Hunter.S.Thompson

Meningen med ditt liv: Skriva, Älska, Dansa och skapa.

Vad åt du till frukost? Tre knäckebrödssmörgåsar med ost.

Har du svarta kläder?.Jodå, men vi har kläder i alla färger här.
Vem hade du senast en seriös pratstund med? Liselott och räven, angående moral & etik.

Brukar du svära mycket? Ja, som fan. Haha.

Största misstaget som du begått? Jag har säkert varit alldeles för oförsiktig i vissa lägen där jag fått varningsklockor men ignorerat dom.

Har du pojkvän? Ja, det där är en liten intressant diskussion. Lott och räv säger att vi är ihop nu när jag frågat chans, vilket ledde till att jag bad ST att dumpa mig genast men det gjorde han aldrig. Och igår på Kellys kom det fram en karl som frågade ”är det där din kille?” och jag svarade ju ja, (med en frågande blick på ST), och det är ju bara honom jag träffar och jag vill inte vara med någon annan, men vafan..definitioner..jobbigt. Jag gillar inte fack och definitioner men jag är ju trots allt monogam.

Nått du ångrar att du inte har gjort: Det finns fan ingenting jag inte gjort.

Är du kär? Ja, faktiskt. Jag erkänner. Men jag har lite olika slags kär också. Dels finns det ”åh vilken pojke jag dör”-kär. Sen finns det kompiskär också, man blir liksom kär i sina vänner, på ett lite annat sätt.
Hur tidigt stiger du upp? Så sent som möjligt, jag avskyr morgnar.

Gillar du att slåss eller? Nja, dricker jag mycket alkohol så kan det slå över, men egentligen är det inte slagsmålet i sig jag tycker om, det är energiurladdningen.

Hur många timmar sover du per natt? I bästa fall 10-12, men då sover ju jag typ varannan natt också..annars är insomnian rätt tuff mot mig i perioder.

Saknar: Min bästa manliga vän, ¤. Fast jag inte borde så saknar jag honom hela jävla tiden. Och jag försöker ändra på det. Hela tiden.

Kan du stå på händer? Nä, jag kan halvhjula.

Favoritserie: Sex & the city, Vänner, Ugly betty, Frasier.

Gröna eller röda äpplen? Gröna!

Senaste hångel? ST kysste mig hejdå i morse när han gick till arbetet.

Bra musikvideo just nu: Jag tittar verkligen aldrig på musikvideos, om det inte är på Dance Floor Chart, och jag pejlat in kanalen för att hitta ny musik.

Har du raggat på internet? Raggat och raggat..jag har träffat ganska mycket folk från nätet under åren, men aldrig raggat.

Bästa barnprogrammet: Jag HATAR barnprogram! Kan inte med det där tramsandet med ungar som om de vore efterblivna. Med ett undantag: Pingu! Det är lysande!

Kärleken: Den klarar jag mig fan aldrig utan trots att jag gärna vill vara självständiga fia som fixar biffen (eller kronärtskockan) själv.

Religon: Organiserad religion är hjärntvätt, så enkelt är det, men jag har min egen andlighet i orden ”Cause and effect – Love and respect”

Amerikanskt eller brittiskt: Brittiskt! Självklart! Cockney och Ministry Of Sound, vad mer behöver man?

Inga kommentarer: