söndag, december 11

Construction time again

23:06 (senaste uppdateringen)

Var ute med mamma en sväng och åt vegoburgare, rände runt fridhemsplan med längtan i kroppen och lät mamma handla mat åt mig, ge mig kortpåfyllning och förmaningar plus en smileyballong. Jag är fortfarande liten för mamma, kanske för att hon missade hela min jävla barndom då hon var för upptagen med att festa med imperiet och ta heroin, men visst. Tack mamma. Vi rökte cigg ihop och hon frågar ut mig om allt möjligt. Hon hade köpt en liten svart pumahandväska till mig så jag har nånting att ralla runt med, det tyckte hon jag var värd. Nu kvävs jag, jag borde gå och lägga mig, liselott är inte hemma och lägenheten doftar främmande. Jag vill inte sova inatt, men jag måste, för imorgon väntar den där veckan. Jag vill faktiskt mest peka finger åt den. Men visst, kom då. Ta slut på mig.Jag vill börja arbeta igen. Jag vill inte gå i skolan just nu. Jag vill gå ner på flipperhallen och slamdunka i rampen. De har öppet till tre där nere, varje dag. Om jag skulle ta och rymma ner en sväng kanske. Bara en timme eller så. Ensam. Inte så att jag har någon att fråga om de vill följa med. Inte så att jag nånsin skulle be om det heller. Fy fan.

Inlägget nedan här är från tidigare idag.Loo signing out.

Jag försöker intala mig att ingenting har hänt, men det har det ju. Jag vet bara inte vad det är. Jag vet bara att jag inte kan sluta tänka..att det inte var för sent, trots allt.
Jag berusade mig själv med en tetra rött igår vid datorn, kollade på DVD och snodde in mig i filten. Jag försökte att inte se ut över den regnstänkta gatan när jag rökte på balkongen, försökte att inte se hur det regntunga, kyliga stockholm lurade på mig där utanför. Jag satt ensam i vår lägenhet och tog mig själv in i värld efter värld, nersparad på min disk. Jag kunde ändå inte smita undan det. verkligheten som inte riktigt log mot mig. Maggropen som ropade på mig, skrek efter mig med en känsla jag inte känner igen. Jag vill inte ens befatta mig med det faktum att det kan bli värre. Jag väljer inte det här, det känns ju bara.Jag har så god fantasi. Jag vet en sak iallafall; Nästa helg blir vansinnig. Jag skall spela på skolfesten, sedan ska jag ut på ett dansgolv, och där har jag mycket att ta ut.
Ni har ingen aning, jag fyller mina bloggar med låtcitat nu istället för verklighet, eftersom en del av verkligheten inte får komma i ljus just nu.

"I hear him, before I go to sleep
And focus on the day that’s been.
I realise he’s there,
When I turn the light off and turn over.
Nobody knows about my man.
They think he’s lost on some horizon.
And suddenly I find myself
Listening to a man I’ve never known before,
Telling me about the sea,
All his love, ’til eternity.

Ooh, he’s here again,
The man with the child in his eyes.
Ooh, he’s here again,
The man with the child in his eyes.
He’s very understanding,
And he’s so aware of all my situations.
And when I stay up late,
He’s always waiting,
but I feel him hesitate.

Oh, I’m so worried about my love.
They say, no, no, it won’t last forever.
And here I am again, my girl,
Wondering what on earth I’m doing here.
Maybe he doesn’t love me.
I just took a trip on my love for him.
Ooh, he’s here again,
The man with the child in his eyes.
Ooh, he’s here again,
The man with the child in his eyes."

Kate Bush - The man with the child in his eyes

Jag spenderar hela helgen inomhus och på Lördagen svimmar jag nästan. Ser på chokladfabriken och låser in mig med mitt lilla huvud. Lyssnar på Mylene Farmer - je't aime melancholie:
"J'ai comme une envie
De voir ma vie au lit
Comme une idee fixe
Chaque fois que l'on me dit
La plaie c'est ca:
C'est qu'elle pousse trop vite
La mauvaise herbe nuit
C'est la qu'il me vient une idee:
Pouvoir m'apitoyer"

Jag får en obehagskänsla som letar sig runt hela kroppen och jag låser in mig mot världen och ber folk fara åt helvete. Den sabla modevisningen skiter jag i, jag skiter i precis allt och känner hur det kryper. Det bör finnas en regel mot sånt här. Det bör finnas en regel för hur mycket jag måste tänka på. Jag tänker snart sönder det.
Då det är skolfest på fredag måste jag alltså börja fixa med skivorna nu i veckan. Det kommer att bli mycket jazz och blues på julfesten, varvat med melankolisk electro och pop. Jag har spellistor klara i huvudet, det räcker inte att bara köra, man måste ösa.
Det är söndag och det är tyst i den för övrigt rena lägenheten. jag och katterna åt räkor igår och spred ut räkskal gjorde de, så jag fick dammsuga idag, trots detta luktar det räka lite överallt så jag undrar om de inte gömt undan något ruttnande räkhuvud någonstans. Så fräscht för liselott, vakna upp i ett ruttnande räkhuvud.
Kate Bush flög in på förstaplats [utan att ens ha först varit bubblare!] med veckans absolut mest sanna lyrics. I övrigt ser veckans låtlista ut så här:

[Tema Feelgood - Godingar]

1. Kate Bush - The man with the child in his eyes
2. Pet shop boys - Heart
3. Mylene Farmer - Je't aime melancholie
4. Wolfsheim - Once in a lifetime
5. And one - technoman
6. Gwen Stefani - What you waiting for?
7. Conjure One - Make a wish
8. Depeche Mode - I feel loved
9. Moby - I like it [Ren sexuell energi]
10. Covenant - Bullet + We stand alone
11. The crystal Method - Keep hope alive
12. Ott - Joyful wonder [Ott - alltid, alltid, alltid!]
13. Delerium - Heaven's earth (Key south mix)
14. Delerium - Innocente (Mr SAM the space between us mix)
15. James Taylor - Paper moon
16. Jamie Cullum - I get a kick out of you
17. Olive - Miracle
18. Dire straits - My parties
19. And One - Und dafür
20. Michael Jackson - The way you make me feel
21. Project Pitchfork feat Steve - Timekiller (remix)
22. Front 242 - serial killers don't kill their dog either + headhunter (egghunter. haha!)
23. Moby - porcelain
24. Riot act - California soul
25. Master Blaster - Hypnotic tango (steve woods remix) [notera introt, det är från gudarna]
26. Maddkatt Courtship - Cosmic pop
27. Da Buzz - Wonder where you are
28. Fluke - Blue sky
29. Riva - Stringer
30. DJ Tomcraft - Overdose
31. The corrs - Forgiven, not forgotten
32. Katie Melua - piece by piece [album]

Jag kan faktiskt inte rå för att jag sitter och undrar lite vad sjutton du sysslar med, men.
Det är allt för mig idag.
Imorgon skola, precis som vanligt.


Bild: Gårdagens hår.

Inga kommentarer: