tisdag, december 27

Inside

Dagens låt: Planet Funk - Inside all the people (harvey's mix) - balsam för min rastlöshet.

Åh, fan också. Det blir så otroligt fel när man ska förklara saker på internet av alla ställen.

Jag och Liselott tvättar tvättstuga, imorgon åker hon till Holland och jag blir kvar. Den idiotiska nyårsafton är på väg hit och jag har slagit ifrån mig och fräst åt alla som frågat om den. Det blir ingen fest, det finns ingenting att fira för min del. Förmodligen låser jag in mig här i lägenheten ensam, för den jävla pressen som kommer, det jävla stojglammiga, klämkäcka "den perfekta klänningen, den perfekta festen"-känslan, den är ändå bara..jag vet inte. Jag skulle vilja fira och faktiskt ha något att fira. Risken att jag dessutom tar en alldeles för stor mängd olagliga preparat, eftersom alkohol inte funkar för mig, är ändå större än Sydpolen. Så jag håller mig här.

Det har jag inte.
Ni är alla på väg bort, ni har alla saker att attend to.
Gör det, och tänk inte att ni lämnar mig bakom er. Tvärtom.

Det är som du, som levt det här livet..för att "visa dom". fast du sagt att de här andra människorna..att det egentligen inte gått att leva med dom, så spelar du dom rätt i händerna. Hela tiden. Så långt från vad du egentligen vill. Från början till slut. Men det här, att hålla uppe..att hålla garden och showen. Det förstör allting. Jag vet, för jag har varit där också, jag är där i perioder men jag har fått ryta i för att komma till den sortens självständighet. Det måste du med, till slut. När all den här aggressionen kommer ut. Och de rätta människorna kommer dit de ändå ska. Utan oss.

Då.

Jag började dricka öl redan för flera timmar sen, när jag pratade med dig. Sedan dess har jag lyckats få i mig ett par stycken men effekten, avslappningen, låter vänta på sig. Jag lagade mat här och allt jag fick var huvudvärk. Jag vet ju att det är någonting i huvudet på mig, jag drar ut på att åka till neuro. Liselott åker imorgon, jag unnar henne allt det roliga. Hon ska få åka och träffa sin Stella.
Jag saknar stella, min svarta australiensiska kelpie, döpt efter Stjärna. Hon var så självklar. Precis allt i mitt liv har egentligen döpts efter samma sak.

Samma sak..

Inga kommentarer: