söndag, december 25

In the night


Musik: Darude - Rush

Den här låten, den får mig att vilja dansa. Det flyter ut i ådrorna; jag behöver få komma ut och klubba lite, nu var det ett tag sen och jag behöver the dance floor to stay alive. Liselott ringde från Tierp och rapporterade, vi avhandlade de gångna dygnen medan jag låg och stirrade i taket, upp och ned på sängen. Vackra meddelanden från ¤ i vanlig ordning och leende spiraler.[Narnia väntar] O var här i morse med skräckfilmer som vi kollade på efter hans jobb, han är så jävla kul. Dörrvakter..pfft. ni är alla all the same. Vad är det med dörrvaktsvokabulären? Det är bara dörrvakter som kan komma på uttryck som "acnefjolla". Jag vet det, för jag känner en ansenlig mängd av er och ni är alla fyndiga, smådryga småpojkar som innerst inne vill kramas. Vi snackade om det här med att arra klubbar, och lokaler och lite såna saker. Det kan finnas ideér och vilja på gång till något stort. Wait and see.

"Windin' your way down on Baker Street
Light in your head and dead on your feet
Well another crazy day
You'll drink the night away
And forget about everything

This city desert makes you feel so cold.
It's got so many people but it's got no soul
And it's taking you so long
To find out you were wrong
When you thought it had everything

You used to think that it was so easy
You used to say that it was so easy
But you're tryin'
You're tryin' now

Another year and then you'll be happy
Just one more year and then you'll be happy
But you're cryin'
You're cryin' now

Way down the street there's a lad in his place
He opens the door he's got that look on his face
And he asks you where you've been
You tell him who you've seen
And you talk about anything

He's got this dream about buyin' some land
He's gonna give up the booze and the one night stands
And then he'll settle down there's a quiet little town
And forget about everything

But you know he'll always keep movin'
You know he's never gonna stop movin
Cus he's rollin'
He's the rollin' stone

And when you wake up it's a new mornin'
The sun is shinin' it's a new morning
You're goin'You're goin' home."

Gerry Rafferty - Baker street

23:04

Ett smärtsamt lugn ligger över söder. Jag sitter uppe och skriver, skriver och skriver tills fingrarna blöder, jag brygger en kopp kaffe och går ner på grillen och köper pommes för mina sura slantar och drar jackan tätare omkring mig och förbannar alla skyar för att jag glömde vantarna. Det är en öde söndag, vore det inte för den blöta snön skulle tidningspappren flyga omkring för den osäkra vinden, men nu ligger de istället där, tyngda ner till marken av blöt snö. Jag går med miss kittin i lurarna och rundar gathörn efter gathörn i den isande vinden. Snön föll ändå. Det gör den ju alltid till slut. Kommer hem och äter mina pommes och ser på runaway bride lite stillsamt medan kaffet brygger. Julia och Richard står inför vägskäl i sina liv och de försöker komma fram till vilka de är. Julia säger "Jag tror..nej, det finns en god chans till att jag har en seriös skruv lös någonstans och jag vet inte vad jag ska göra åt det". Jag ler igenkännande, inte för att jag egentligen skulle behöva tycka eller tänka så om det inte vore för det faktum att jag alltid alieneras av min omgivning. Det går inte en dag utan att jag får höra hur konstig jag är. Jag vet att jag inte passar in i dessa mallar, det grämer mig ständigt. De tror att man har allt det där självförtroendet. det är inte så det fungerar. Jag ränner inte omkring och tror att jag är så cool och ball. Jag vet bara vem jag är, det är allt. Jag vet vad jag har för svagheter och jag vet vad jag kan och inte kan. Det räcker så. Det var bra så.

"I hear the clock, it's six a.m.
I feel so far from where I've been
I got my eggs and my pancakes too
I got my maple syrup, everything but you.

I break the yolks, make a smiley face
I kinda like it in my brand new place
I wipe the spots off the mirror
Don't leave the keys in the door
Never put wet towels on the floor anymore' cause
Dreams last for so long
even after you're gone
I know you love me
And soon you will see
You were meant for me
And I was meant for you.

I called my momma, she was out for a walk
Consoled a cup of coffee, bit it didn't wanna talk
So I picked up a paper, it was more bad news
More hearts being broken or people being used
Put on my coat in the pouring rain
I saw a movie it just wasn't the same'
Cause it was happy and I was sad
It made me miss you oh so bad 'cause

I brush my teeth and put the cap back on
I know you hate it when I leave the light on
I pick a book up.
Turn the sheets down.
Take a deep breath and a good look around
Put on my pjs and hop into bed
I'm half alive but I feel mostly dead
I try and tell myself it'll be all right
I just shouldn't think anymore tonight 'cause
Dreams last for so long
Even after you're gone
I know you love me
And soon I know you will see
You were meant for me
And I was meant for you"

Jewel - You were meant for me

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Jag vet att jag inte passar in i dessa mallar,"
Tack och LOV!
lite småpubertalt men kul ändå:
http://www.foulmouthshirts.com/designs/Attitude/pages/imagepages/Do%20I%20look%20like%20a%20Fucking%20People%20Person.htm
http://www.foulmouthshirts.com/New-Shirts/Surrounded-By-Fucking-Idiots-T-shirt-Offensive-T-shirts.htm

Unknown sa...

Intressant. Helt klart intressant! Jag gjorde som du tipsade, och jag började från start (jag tackar gudarna-vilka dom nu e) det här är underbart - läaer varje rad! I hear the clock, it´s 6am... Ja Ja ja! Ha ha jag vet den här låten! Jag känner denna texten! Jewel! Pieces of you - och jag inser att det finns en till SOM JAG! ...måste läsa vidare!