lördag, december 10

The institute of social ingeneering


"Even though I know it's only chemical
These peaks and valleys are beginning to take their toll
Try to convince myself that all it takes is time But the most derisive voice I hear is mine
It opens all the scars on me
It leaves me shaken in my belief
It takes my hand just to drag me down
It makes me a stranger in the crowd

Give me isolation just for now
I feel a hard rain coming down
I promise that I will be back soon
But for now I'll return to my cocoon
There is thunder in the distance and the sky grows gray
There is lightning in the clouds in search of prey
It's not a matter of if as much as when
The clouds will break and the rainfall will begin

It opens all the scars on me
It leaves me shaken in my belief
It takes my hand just to drag me down
It makes me a stranger in the crowd
Give me isolation just for now
I feel a hard rain coming down
I promise that I will be back soon
But for now
I'll return to my cocoon

Cracks in the chrysalis spread out like tiny snakes
That hiss a litany of rumors and mistakes
But I'm afraid their cause is fraught with futility
There is nothing more that they can take from me
It opens all the scars on me
It leaves me shaken in my belief
It takes my hand just to drag me down
It makes me a stranger in the crowd
Give me isolation just for now
I feel a hard rain coming down
I promise that I will be back soon
But for now
I'll return to my cocoon "

Assemblage 23 - cocoon; dikterar den verkliga sanningen.

Jag och L Firade igår L:s födelsedag med att kliva in i verkligheten ännu ett snäpp. Bara hon och jag mot världen, ner på molelylärnivå. Knepande och knåpande kom vi fram till följande slutsatser, och i stort sett alla är tillägnade ¤, som var med oss under hela kvällen utan att ha fått välja själv. Naturligtvis skrev jag ned våra viktigaste slutsatser, som följer:

"¤, nu har vi saker att berätta.."

"Apropå fikat. Tanterna fikar, men de klagar över att de inte har någon att fika med. Det är förjävligt. Fikat är det viktigaste, tydligen."

"Sexualiteten är ett kommersiellt fiasko"

"Jag fick den. On / Off!"

"Det dynamiska svaret / responsen. Kan inte fås eftersom andra människor envisas med att vara konflikträdda, ha identifikationsproblem med mera"

"Lönnroth VS Lönndörr - det hela slutar i en narnisk garderob"

"Jag har fått en auktoritet på det"

"Social ingenjörskonst, det är ju det vi sysslar med för fan.."

"En förtjusande Polly-docka"

"Att lära sig om värmen; man ligger där och får det, rakt på sig bara. Helt gratis, man behöver inte ens engagera sig i att hålla sig varm"

"Den här jävla låten, 'i'm a dirty bitch' - vem bär egentligen ansvaret för den?"


Tillsvidare nöjer vi oss. Jag satt på balkongen och såg den starkaste stjärnan lysa och jag visste vart jag var på väg och jag log mot stjärnan och sa välkommen, du är så välkommen in i min värld att jag kunde inte ha förberett bättre för dig än så. Jag drog alla paralleller, från Strindbergsgatan till Västkusten och det finns ingenting som talar emot.

I'm the super'vizer, can i get the taxi number?

Jag mår äckligt bra idag. Utrensad, lugn och förtjusande. Liselott sticker till Tierp och hjälper mamman med utställning och jag har ansvaret.
Ansvaret över huset och mig själv.
Jag är så uppfylld av alla svar. Och kom nu inte igen, era jävlar, med ert jävla skit; jag är er sociala jävla ingenjör, ni har ingen aning om vilka snabba jävla paralleller jag sitter och drar kring er hela dagarna. Ni har ingen aning om att när jag ler och fnissar för mig själv så pågår det egentligen ett väldigt logiskt resonemang i min skalle som sträcker sig, som michael nyman uttrycker det, 'from here to there' och jag skulle inte ens kunna börja förklara utan att ni skulle stå som levande jävla frågetecken. Ni fattar inte och har aldrig gjort, alla de små saker man måste göra med er, ständigt och jämt, för att få er att förstå, för att få er att plocka upp den kunskap som alla andra samlat åt er. Ni är så fyllda med all denna konflikträdsla och alla dessa identifikationssköldar så ni är inte förmögna att gå ner på er verkliga nivå och säga "lär mig". Tänk om ni kunde sluta bry er så förbaskat om era jävla egon så fort det handlade om kommunikation.

Tänk om.
Men ¤, det gäller inte dig. Du vet redan allt det här och FAN vad skönt det är att veta det.

Nattens roligaste var Pingu. Vi skrattade oss fördärvade åt pingu. All hail pingu!
Nattens musik var OTT, som alltid regerar. Splitting an atom, billy the kid strikes back och smoked glass and chrome (bara titlarna..)

Nu på morgonen är jag så utrensad och full av kärlek och lugn att jag kan ge er precis allt ni vill ha och behöver. Kom bara, jag ska lösa alla era problem, konstruera era världar och bygga era förväntningar. Låt era världar hamna i min astrala lego-låda så ska jag bygga åt er med klossar av ljus.

Morgonens låt: Assemblage 23 - cocoon

Inga kommentarer: