måndag, december 12

Julstämning på Lundagatan

Julstämningen ligger tät över lundagatan
och loo bränner skivor som själve satan
BB King ska göra julen vit
Carola och enya, vad är det för skit
Dags att göra rent hus med jazzkänsla och blues
Den här julen är på väg, och den är bara Loos

Imorgon kommer barnen och lussar i stora salen
det blir som askungen utan sin prins på självaste jävla balen
På fredag är det julfest, det finns ingen tid att spilla
låtom oss fröjdas, sjunga sånger och marshmallowsen grilla!
Den här julen kan bli fin om jag får det jag vill ha
låt mig säga, den andra bokstaven är A
jag kan inte vänta på julen, snälla låt den komma nu
För den jag vill ha under granen - är förstås Du.

Jag vet med mig att tomten tekniskt sett inte finns
men jag har ju en hel del snällhet tillgodo, du kanske minns?
Jag är beredd att ta till både spex, kex och muta
Jag har redan börjat och kommer inte att sluta
Så låt mig få bli din julbock, din nissa, din sabla lucia
Med luvor och glitter kan vi vara fria
Jag lovar, snälla tomten, som egentligen inte har tid,
ge mig min ****** så ska du få frid.

Inga kommentarer: