söndag, december 18

Escape from the cold


"In your dream you see me clear
I have no restraint, no fear
Powerless I watched from faces I'd assumed.
My purpose set.
My will defined.
Caress the air.
Embrace the skies.
Escape the sorrow and restraint of mortal cities

Give me time I will be clear.
Given time you'll understand
What possesses me to right what you have suffered.
I'm in this mood because of scorn.
I'm in a mood for total war
To the darkened skies once more and ever onward.

I'd only come here seeking peace.
I'd only come here seeking me.
It seems I came to leave. "

VNV Nation - Dark angel

Snön lägger sig nätt och jämnt över marken här i Stockholm, bortsett från de värmeslingade kullerstenarna. Söndagen ligger över mig som ett täcke. Snuvan också. Liselott går för att träna och jag kan inte följa med, träna med förkylning är inte bra för någon. Istället ställer jag upp min madrass mot väggen och tar en cigg på balkongen medan jag huttrar och drar jackan tätt intill mig. Jag har den uttröttade, meningslösa blicken. Det är den som stirrar ut, tom och kall. Lucka arton i kalendern och ännu har julen inte riktigt kommit till mig. Varje andetag känns som ett knivblad in i lungorna och jag har fått någon slags utslag på nyckelbenen. Jag tror inte jag har haft utslag på nyckelbenen förr. Mamma ska komma över med ett halvt apotek; jag har mina sista tre skoldagar nästa vecka och det kan inte missas. Jag ska ju till och med baka julgodis med klassen.

Så detta är vad jag har att se fram emot, tänker jag. Min andra ensamma jul i rad. Jag ska till mormor och sen till pappa och syskonen. Sedan kommer jag att komma hem till en öde lägenhet, och kanske se på julspecialare medan jag äter julgodis framför natt-tv.

Tv4+ har börjat visa Nikolaj och Julie. Vilken grej.
Jag är vemodig, trött och sjuk.
Dags att krypa ner igen.

14:35

YYYYL!! Designfreaket har hittat sitt idealiska keyboard:
http://www.artlebedev.com/portfolio/optimus/

Det är ju genialiskt. Ett programmerbart LED-keyboard. Dräglet vet inga gränser.

21:28

Mamma var här med mat, pengar och apotek. Välbehövligt.
Monsieur har kopplat bort sig från det oficiella nätet vilket inte gör mig mindre orolig.
Pft.
bild: från skolfesten i fredags. Light and visuals.


Inga kommentarer: