måndag, december 5

DDT

V kom över igår och rökte cigg med mig på balkongen och klippte mitt hår. Hon är ju guld på att klippa, håret har behövt klippas sen dackefejden och det var riktigt risigt nu i slutet. Har skaffat mig egen arbetstid idag, måste ringa till en massa människor på förmiddagen, köpa hårfärg, bleka håret, hälsa på mormor och tvätta kläder. Tvingar mig själv till alla möjliga saker för att behålla kontrollen. Mormor har en bekant som kan tänkas hyra ut en lägenhet åt mig och v, i Bromma. Billig hyra också. Får jag den så tar jag den nu när L:s karl skall flytta hit, både jag och v är ju i desperat behov av lya.

Kontroll. Kontroll. Kontroll.

Det är det kvinnor i allmänhet ser till att ha över sig själva. Fel sorts kontroll. Jag menar, jag känner inte en enda kvinna som inte har, har haft eller har tendenser till ätstörningar. Ingen verkar ha en normal relation till mat. Frågan är vad en normal relation är, ser man till det mänskliga begreppet är det uppenbart att människor har helt olika uppfattning om hur de vill ha det, eller vad de står ut med.

Jag mår relativt bra, jag stoppar den där ångestbollen i dörren och säger "nej tack, det var bra så".
Bild på håret kommer när jag blekt ur det.

..and the drugs don't work.

Inga kommentarer: