fredag, januari 13

Bad Girl

"Bad girl high by six
Kissing someone else's lips
Smoked too many cigarettes a day
I'm not happy when I act this way

Bad girl drunk by six
Kissing some kind stranger's lips
Smoke too many cigarettes today
I'm not happy,
I'm not happy"

Först, ett litet klipp som jag finner intressant; as you know så är Hunter en av mina role models och det här förtjänar att länkas:
http://www.libertythink.com/2005/02/hunter-s-thompson-thought-911-inside.html

Övrigt karriärmässigt: Världen suger. Svensklärare tror att de har någon slags egenrätt till språket och det moderna samhället och kärleken är död. Ja, vad fan hade ni väntat er? Jag väntar mig att ni alla skriver till mig och mailbombar mig om ni kan hitta ett bevis på motsatsen, så ska jag gladeligen lägga ut det här i min blogg och be om offentlig ursäkt till alla er, hur många hundra läsare jag nu har. Jag tror att jag har spårat 394 unika besökare vid ett tillfälle. Världen är sjuk, sjuk säger jag! Och så kommer det folk fortfarande fram till mig och säger att jag är störd. Det är så att jag vill kräkas på er, right on spot. Naturligtvis gör jag inte det, för jag är en väluppfostrad flicka som inte gör sånt. Klockan är väl fyra och jag har redan börjat dricka vin. Jag skiter fullständigt i vad ni säger. Jag är förbannad och tänker bli full och påtänd och gud vet vad och sen ska jag till skolan som en duktig flicka klockan halv nio på måndag och..ja, ni fattar va? Härligt.

Fröken platina drabbas i sådana här lägen av tonårsuppror. Hon vill ut och slåss och sparkas och röka cigaretter och skrika rakt ut och bli full av dumheter. Hon skulle kunna åka hem till dig och slita upp din dörr och proppa i dig sprit och gud-vet-vad och slita ut dig på klubb men det kommer inte att hända liksom.


Bad girl. Bad girl.
Vaknar av att jag har skolkat igen, psyket vill bara sova. Medvetandet drogar ner mig för att det inte vill se sanningen, det är bättre att man inte ser, man sover bara bort det. Så ringer du och jag älskar att höra din röst när jag vaknar men jag måste hålla mig borta. Jag måste hålla mig borta.
Han säger "jag blir ledsen, men jag förstår". Jag blir också ledsen, bara att säga det. Men vadå, nån måste göra det. Nån måste väl säga det. Jag har bara väntat på att han ska säga det, nu säger jag det istället. Jag tar själv kniven och hugger i mig, det blir ädlare så. Det blir enklare så. Jag vet hur jag ska hugga för att det ska gå att läka igen.

And i don't wanna be
so damn protected.

Solen går ner över Södermalms takåsar och ingenting kommer att hända i helgen. Det är techno på Moatjé förstås, jag skulle behöva dit och dansa ut lite sexuellt hat. Jag skulle behöva dit och hamna i ett slagsmål. Jag skulle behöva dit och hamna i helvetets käftar. Jag skulle behöva gå dit och fylla min näsa med så mycket skit att det inte går att reparera mig igen. Jag skulle behöva dit och ta över golvet. Jag skulle behöva någon som sparkar skiten ur mig så jag kommer på rätt väg igen.
(What is your one purpose in life?
Explode, honey)

Hej och välkommen till Loo Lönnroth's broken heart-sektion. Idag ska vi lära oss hur man gör när man kommer på andra tankar! Låt oss börja med en fet playlist. Den här playlisten omvandlar nämligen sorg till aggression. Tänk på det, barn:

0: Apoptygma berzerk - Fade to black
1. Son Kite - Sunset street [sökte ni efter fet bas, byggande melodies och inledning på ett golv, sa ni? Ja men, dåså]
2. E-type - Life
3. BT - Orbits teranium (Mästarna av tech-house och psykedelisk konsollhouse får dig garanterat på breakdance-mood)
4. Darude - Rush
5. Karl Bartos - 15 minutes of fame (original mix)
6. Mylo - Drop the pressure (ser ni framför er, folkhavet på Marshall Jefferson @ GK i våras, när hundratals människor bara står och skriiiker WHO THE FUCK IS GONNA DROP THE PRESSURE? Har ni någon som helst aning?)
7. Sisters of mercy - Temple of love (92' version feat Ofra Haza)
8. Project pitchfork feat. Steve - Timekiller (remix)
9. Rammstein - Tier
10. Duran duran - (reach up for the) Sunrise (Eric Prydz remix)
11. Lisa Miskovsky - Driving one of your cars

Och..jag vet inte. Jag bäddar in mig i mig själv och ser ut över staden. Jag duschar och klär mig och åker till mormor för jag behöver få gråta. Jag behöver få känna. Jag behöver en tablett. Jag klarar mig själv. Jag är den starkaste jag vet. Jag behöver få bli omhållen och känna att jag är liten. Jag behöver styrka. Jag behöver få prata. Jag behöver få vara tyst som omväxling, hålla käften och bara veta. Jag behöver få ordning och reda. Jag behöver sanning. Jag behöver lögner. Jag behöver något annat än det här. Jag behöver det här. Jag behöver cigaretter. Jag behöver sprit. Jag behöver droger. Jag behöver dig. Jag behöver inte dig. Jag behöver Ott - Smoked glass and chrome. Jag behöver få folk att förstå. Jag behöver själv förstå. Jag har satt mig själv i ett dramatiskt litet personligt kaos som bara berör mig.

Jag kan inte vänta tills jag får se, höra och känna
jag kan inte vänta tills jag får vara ifred
jag måste härifrån
jag måste hem
Jag längtar hem
förstår ni inte det?
Hem är inte söder
hem är inte lundagatan
hem är inte katrineholm eller nyköping eller nån
av de där gudsförgätna hålorna jag hamnade i som liten
hem är någonstans dit jag inte hittar än
jag vill hem
fattar ni inte det
hem.

Och efter att orden är sagda så blir allting alltid så påtagligt.
Det betyder att jag borde hålla mig till det.






Inga kommentarer: