lördag, januari 14

Rebellisk och otacksam


Jag pratade tydligen i sömnen i natt. Gestikulerade och hade mig; liselott fattade inte vad jag snackade om, men jag skulle tydligen "förklara" en massa saker. D förklarade igår att vi får mycket beröm för "just float", låten vi gjorde för ett tag sen. Kul!

Igår laddade jag och lott upp med tårta, salt, godis, glass och gud-vet-vad och stannade hemma och såg på Almost Famous, som jag sett flera gånger men som man alltid kan se om. Sedan lekte vi med korten och betraktade sanningen. Jag blev full och vinglade runt här hemma och skrev ner sanningar, bland annat låg jag på rygg i sängen och tämligen vrålade "jag är rebellisk och otacksam! Det är fan vad jag är!" varpå jag skrattade mig fördärvad åt hela siruationen; jag hade gjort min vanliga häxblandning och njöt av att få vara just det. Rebellisk och otacksam. Jag är den där ständigt "farliga och spännande" sidan som aldrig blir vuxen, men inuti är jag det. Liselott hade tänkt att fria till mig igår eftersom hon hade hittat en ring på drottninggatan med en stjärna med turkoser på, men den satt ihop med en massa annat jox. Det visade sig att det hade varit en till där och frågat efter just en stjärna i silver. Det är alltså stjärnor som är grejen nu för tiden. Ge fan i mina stjärnor! Jag och liselott pratade om hur det skulle bli när vi fick vårt hus, och skrattade oss fördärvade åt detsamma. Sedan somnade jag (full) och vaknade sent idag. Idag är det Covenant - Bullet som gäller och S skickade just ett sms där han undrar om jag ska "knulla eller festa" (eftersom jag inte svarar i telefon just nu så tror folk att jag knullar..konstigt eftersom jag är den som får minst av den varan i crew) jag trodde mig vara fullständigt asexuell och det är jag ju också på ett eget sätt. Det vill säga; sex intresserar mig inte dagligen, jag ser inte folk som sexuella varelser etcetera. Men det finns en viss procentsats personer i världen som kan få mig att tänka åt det hållet, och bli i högsta grad på det viset. Dock bara med dom. ¤ är en av dom, så klart. Det står ju skrivet.

Idag ska jag umgås med folk, tänkte jag. Jag tror att det kan vara nyttigt. Göra mitt bästa, tjusa till det, kanske dricka en massa. Nu snurrar en intressant playlist här; försök 'gissa' mitt tema:

Covenant - Dead stars
Starchaser - Jambe myth
Sunset strippers gamla remix på 80'talshiten Waiting for a star to fall
Starcity vs Real Life - Send me an angel 2005
Son Kite - The stars within us
Simply Red - Stars
Shpongle - Star shpongled banner
Roxette - Stars
Rollergirl - Superstar
Portishead - Wandering star
Air - Kelly watch the stars
Apoptygma berzerk - Starsign
Paul Oakenfold - Starry eyed surprise
Nightmares on wax - Stars
Modulation - Dark star
Melanie C - Next best superstar
Mazzy star - Fade into you
Massive attack - Antistar
M2B - 2nd star (Masterblaster rmx)
Girls of FHM - Do ya think i'm sexy (Clubstar radio rmx)
Gigi D' agostino - Star
George Michael - Star people
Frank Sinatra - Lost in the stars
Flip & Fill - Shooting star
Dallas superstars - In the night
Conjure one - manic star
Children Within - Dance of the stars
Chet Baker - Stella by starlight
Beth Orton - Stars all seem to weep

Och så avslutar vi med (hehe)
Antiloop - Start rockin' ;)

Jag tror Loo måste ut på bus, jag!






Inga kommentarer: