onsdag, januari 25

Strangelove

Fakta:
Jag är mycket mer dramatisk i text än jag är i verkligheten. Det stämmer faktiskt. Ibland ter sig saker i text så annorlunda; ibland måste de ut på det viset.


Jag är drabbad av ett orubbligt lugn. Jag har fått någon slags bekräftelse som jag tror att jag sökte, detta var helt otippat men det behövdes tydligen. För så länge jag vet hur människor omkring mig känner, så länge jag vet var jag är placerad i deras världar, mentalt alltså, så kan jag tydligen slappna av. I det här fallet fick jag nog veta det jag behövde. Det känns som att jag inte kan nå samma nivåer av oro just nu som förr. Det är skönt att få det här lugnet. Det är skönt att veta att jag har en sak, från ett håll, som ingen kan ta ifrån mig. På något sätt.

Men jag sover som ett djur. Jag hade känslosam dag igår och när jag kom hem och hade haft en tre-fyra riktigt genomgående samtal med folk så kändes det väldigt blödigt. Inte nog med att jag träffat Mr. Star, jag var också förbi min bror på sjukan som var så glad över att se mig att vi pratade i fem timmar och jag fick en kopp kaffe av sjuksköterskorna. Hans mor var där men hon verkade mest nervös över att se mig. Pappa kom dit och det var bara bra, jag behöver mer tid med min far. Jag behöver mer tid överhuvudtaget. Jag har insett hur ofiffigt det är att vara rökare på vintern i det här vädret så jag insåg igår när jag satt och snusade med lillebror att det verkar vara smartare att snusa på kvällarna istället för att springa in och ut och röka cigg. Det må inte vara särskilt kvinnligt eller sexigt men det skiter jag allvarligt talat i, kan jag få i mig nikotin på annat sätt än att röka, och kan jag slippa kylan - why the hell not?

Qurin tror att jag är utsatt för någon slags psykiskt humflum och att jag inte har en tumör, jag håller tydligen på att förvandlas till katt eller nåt i den stilen: http://www.metagifted.org/topics/metagifted/indigo/adultIndigos/areYouAnAdultIndigo.html
Jaha! Det var det som var felet alltså.
Jag fick just ett mycket argt mail från fröken.

"and i'll make it all worth while
i'll make your heart smile"

17:35

Fick höra att min blogg är "beroendeframkallande". Ganska lustigt; folk undrar frekvent kring min blogg och mina nätdagböcker. Jag får ofta höra de förfärade "men hur kan du skriva om ditt liv så ingående på nätet? vem som helst kan ju läsa!" för det första; Ni har ingen aning om hur mycket som händer som jag INTE skriver. Jag undanhåller faktiskt två tredjedelar. Ibland skriver jag saker som är direkt riktade till någon av mina läsare, och det är sällan jag använder människors namn. Oftast är de utbytta eller ersatta med en initial, som i vissa fall inte heller är riktig. Så, oroa er inte; jag har massor av hemlisar. Det kanske bara inte var så uppenbart.

Inga kommentarer: