fredag, januari 6

Just do it

Soundtrack: Darude - Rush

Det är något visst med den där låten. Den liksom förkroppsligar, på det simpla trance-viset, den dansgolvsmässiga glädje som jag i regel kämpar för att kapsla in. Naturligtvis är det den jag lyssnar på i flera dagar medan jag åker tunnelbana. Notering; folk har börjat titta konstigt mer än vanligt på tuben igen. Det tycks hända i perioder. Eller så kommer mina nojor i stötar, det skulle kunna vara vilket som.

¤ har hela helgen borta och jag ska ut och äta med min mor om allt går rätt. Jag har spenderat halva min uppväxt på restauranger; mamma var mest intresserad av mig när jag de facto var old enough att visas upp. Så det var det jag användes till varannan helg; jag visades upp på diverse restauranger. Trots att min mor egentligen, tekniskt sett, inte haft någon ekonomi att tala om under dessa år har hon aldrig tummat på restaurangprinciperna, en gång i veckan ska det ske och så är det bara, annars jävlar. Det jag fått till skänks genom detta är som följer; God restaurangmedvetenhet, bra koll på mat, och så är jag van vid detta ständiga "Är detta din dotter? Guud vad stolt du måste vara!" från entusiastiska restaurangägare som av någon anledning alltid känner min mor. Oftast från den tiden då hon var groupie och festade med Roxy Music, misstänker jag.

Nu svamlar jag igen. Jag har sovit i stort sett hela dagen igen. Lika bra att passa på nu när det är sista dagarna innan skolan börjar; sedan får jag inte sova lika mycket.
Ska tvätta klockan 18. Det ska jag vara glad för.

Inga kommentarer: