lördag, januari 7

Restlessness



Kortfattat:
Var på Ali's igår.
hängde med folk, hade dansnack.
kom hem, glåmig på morgonkvisten
har spenderat hela dagen i cirklar
Har försökt skriva men det går inte
Liselott och jag färgade till underhåret, så nu är jag crossoverblondin. (se bild)
Jag kan inte bestämma mig för någonting
jag är rastlös
det kliar i hela ryggraden
imorgon fyller pappa 50 år och jag ska dit och träffa släkt som jag inte sett sen dackefejden. Läskigt som fan. Sjukast är att pappa är 50 år.
Och allt jag vill är att få den här oron ur kroppen. Jag driver min omgivning till vansinne. Det är den här längtan efter det där jag inte vet vad det är som gör sig påmind.
Hm.
Och jag vill verkligen, verkligen dansa snart. Men det är så mycket man vill som man inte får, det har man lärt sig i småskolan. Som ni ser är min inspiration nere på botten och ingenting blir sagt eller gjort. Jag skulle egentligen vilja säga en massa saker, men det gitter sig liksom inte. Det blir en stor gröt av alltihopa. Jag har en klump i magen som inte försvinner. Jag tror inte jag är så alert och uppåt idag som jag hade velat vara. Jag vet faktiskt inte vad det är för fel egentligen. Jag hittade en cowboyhatt med någon slags fasanfjädrar på, utanför taxifiket inatt. Den tog jag med mig hem så nu ligger den här. Jag pratade med lillebror om hur vi skulle uppföra oss på pappas födelsedagsfika imorgon. "ska vi vara upproriska eller ska vi vara presentabla?" sa jag. Lillebror föreslog presentabla.
Jag lyssnar på Dire Straits - So far away och..fan vad less jag är. Jag skulle verkligen, verkligen vilja gå ut och dansa och träffa alla mina vänner och roa mig kungligt och verkligen komma loss riktigt rejält, jag vill ha podier och hela skiten. Men stockholm i januari suger tjackad getkuk på klubbfronten och alla verkar bortblåsta. De har blivit murklor hela bunten. Nä, nu blir det Hot chocolate med Sexy thing istället. Så här får det inte gå till..lyssna på dire straits och låta som nån gammal gothare..fy fan. Uppryckning, din gamla bimbo.

Genast. SESÅ!

Inga kommentarer: