måndag, januari 9

E L A T I O N

10:42

Kunde inte sova på hela natten; tog istället en morgonchill. Fruktansvärt morgonhumör; dricker kaffe och oroar mig för än det ena, än det andra. Men jag ska väl for the love of god ta mig till skolan nu. Det känns som att det är dags. Idag blir det rosa tema, skolflickskjol och hela kitet.Elation station får dunka igång mig. Tillsammans med Fleetwood Mac's gamla klassiker Big Love.Äh, vafan! Jag gör en lista. These are the tunes that spin my head just nu:

1. Enya - Caribbean blue [Nygammal favorit]
2. Fleetwood Mac - Big love
3. The Corrs - The right time
4. Les Rythmes Digitales - Oberonne
5. Bronski beat - smalltown boy [Nygammal favorit 2] (Notera den fantastiska synthen i den här låten; Roland 303 någon? Fantastisk milstolpe!)
6. Shakira - Whenever, wherever (Jag vet att listan luktar kommersiella hits just nu, ni får leva med det - jag älskar att vandra pendelgången med schoolgirlskirt till den här, den får mig att le)
7. The police - Every little thing she does is magic
8. Michael Jackson - You rock my world
9. Shpongle - Around the world in a tea daze (varje shpongle-spelning i din playlist är en hyllning till Richard Lind. All hail you, Richard!)
10. Nine inch nails - Closer (ingen behöver få en förklaring till varför jag tycker att det här är en av de bästa låtarna som någonsin gjorts - read the lyrics for fuck's sake)
11. Darude - Rush
12. Christina Aguilera - genie in a bottle (kan ni inte erkänna att den här låten är sexig...ja, det är ert problem..)
13. E-type - Free like a flying demon
14. Apoptygma berzerk - Enjoy the silence (Live @ Arvika)
15. Electric Light Orchestra - Mr Blue Sky (gammal uppväxtfavvo back again)
16. Atomic kitten - right now (Aphrodisiac remix)

Övrigt: Jag är inte riktigt i form för den här veckan, men okej, låt se vad du har åt mig då.

00:12

¤, du bara ger och ger och GER mig så mycket att jag blir MATT. Och jag pratar inte bara om det fysiska; det är allt det andra. Fan, jag blir yr av orden och rösten och allt det vi pratar om; det är som att saker får sådan mycket större mening - Vi kommunicerar på riktigt och det är tamejfan inget Disneytrams. Du HÖR vad jag säger, du relaterar, du bygger, skapar, ger feedback, du bringar en farligt stark dynamik till oss som jag tror kan bli nästintill oknäckbar om den fick flöda fritt, om den tilläts utvecklas i samma hastighet som den gjort. Har du någon aning om vad vi kommer att kunna bli? Vad vi kan åstadkomma med vår dynamik, med våra skilda starka sidor som tillsammans blir ännu starkare? Har du en aning om hur farliga vi kan bli?
..och har du någon aning om hur nyfiken jag är på att ta reda på det? Släppa det löst, utmana det? Och bevisa för mig själv once for all, att min tro och det jag alltid vetat, var mer rätt än jag någonsin kunde förmå mig att tro, trots all tvivel? Klart att du vet. Du vet vad jag tänker. Allt som återstår är Du, egentligen. Du måste ju avgöra om DU får så mycket tillbaka att det kan ge även dig det Du behöver.
Jag låter dig ta reda på det i din egen takt. Jag skulle aldrig ge dig mindre än din fulla kreativa frihet, och framför allt; jag skulle aldrig låsa in dig. Djur som du skall man leva med i sina naturliga habitat - inte visa upp på zoo.Jag kan inte sluta tacka dig hela tiden.
(och alla de där orden)


Övrigt:zoovillage skickar nyhetsbrev jag inte vill ha. Min senaste passion (igen) är vitt. Titta bara på dessa lovelies:
http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=27&BrandID=0&DisplayItemID=16399&Position=5&ListType=0

Lindebergh har som vanligt det jag vill ha: dock är färgen fel. Men snittet, BARN! SNITTET!:

http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=671&BrandID=0&DisplayItemID=12237&Position=8&ListType=0

Elvine kan sin skit i och med topplisteklättrare på hood-fronten:

http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=671&BrandID=0&DisplayItemID=16745&Position=32&ListType=0

Snyggaste underwear just nu:

http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=0&BrandID=217&DisplayItemID=15430&ListType=3&LineupID=342&Page=/community/tips/isabelle.asp

och jag har som omväxlings skull också fallit för en Filippa-vara! men guud vad skön den ser ut att vara:

http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=0&BrandID=268&DisplayItemID=15937&ListType=3&LineupID=342&Page=/community/tips/isabelle.asp
elvine kommer med en sexig, diskret tee:

http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?StyleID=4&BrandID=173&DisplayItemID=16952&Position=42&ListType=7

och vinnaren i jacktävlingen blev...Elvine (föga förvånande):
http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?StyleID=4&BrandID=173&DisplayItemID=15389&Position=56&ListType=7
Jag vet att jag är dum i huvudet som börjar kolla in min favvobutik i det här läget men jag får faktiskt skriva hur många listor jag vill och drömma, för då har jag en sporre som rycker i mig när jag sitter i skolan och lyssnar på folks utläggningar.

MEN HERREGUUUUUUUUUD DEN HÄR TRÖJAN ÄR NÄSTINTILL PERFEKT! EN KVINNLIG HOOD MED GIGANTISK LUVA! JAG TROR ATT JAG KOMMER ATT SVIMMA!:
http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=5&BrandID=17&DisplayItemID=16075&Position=12&ListType=1
YYYYYYYL

den här har jag tagit upp förr, men den är inte desto mindre snygg för det: (elvine klättrar på märkestoppen, skjut mig)
http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=5&BrandID=173&DisplayItemID=16738&Position=50&ListType=1

http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=5&BrandID=210&DisplayItemID=16155&Position=59&ListType=1
..det där var min sista. Fan vad fin.

ja, well. vad är en bal på slottet?
godnatt, snyggingar!



Inga kommentarer: