söndag, januari 22

Mindfucked

"Någon frågade Buddha:
-'Hur slipper man hettan en varm sommardag?
Buddha svarade:
'Varför inte hoppa in i en brännhet ugn?"

Så som jag ser det har man två alternativ; antingen hittar man på lögner för sig själv och andra för att upprätthålla något som man hört borde existerat, eller så gör man inte det.

Jag drömde att jag var runt i någon slags alternativ nattverklighet. Överallt fanns det olika vänner som jag snurrades mellan, och det var natt. Hela grejen verkade kretsa kring att jag skulle stjäla och vara så kriminell som möjligt innan tiden rann ut. Jag sprang på höga, konstiga trappor och shit och hittade Walle, Krister och John, tydligen har de tre vännerna något gemensamt i mitt huvud. Den sista jag hittar är Walle, jag springer runt i skolflickskjol och liksom..beter mig.

Han springer in i en stor skola, jag springer efter. Han springer in i cafeterian. Han visar mig all choklad som ligger där. Jag börjar plocka på mig chokladbiskvier men jag vet att det är fel. Under hela drömmen vet jag ju det, att det jag gör inte har någon mening eftersom jag faktiskt har råd att köpa det jag plockar på mig, dessutom får jag ju ingen "beundran" från folk heller, ingen lägger märke till mig. Det är alltså för sent, blir jag upplyst i drömmen. Du skulle gjort det här för länge sen, Loo. Det är för sent. Du har ingen chans. Folk kommer på mig och eftersom det är en skola blir jag plockad för kvartsamtal med mina föräldrar. Nöjt förklarar jag att jag är tjugofem, jag behöver inte ha kvartsamtal och lärarna är bara bekymrade för mig, inte arga. Därefter sitter jag på ett tak och pratar med en lärare som är förstående. Hon frågar mig vad jag revolterar emot. Jag svarar att jag revolterar mot osanningar. Hon nickar och lyfter händerna. "Vad gör du här då? Så här högt upp, om alla ljugit för dig så satt du inte här nu" säger hon och det är sant. Jag sitter tyst och hon håller min hand och rör vid mitt huvud med andra handen. Sedan reser hon sig och då sitter vi på själva taknocken och jag är ju höjdrädd men det spelar ingen roll, sen lämnar hon mig och säger "du får ta dig ner själv. Det är provet"
Jag försöker jävligt länge men sen inser jag att det är kört. Då kastar jag mig handlöst till marken för att göra slut på det. Och vaknar när jag slår till marken.

Jävla drömmar! Sluta mindfucka mig! Jag kan inte tyda er också! Jag blir nästan arg.

Ur anteckningar från förr; Mitt förflutna kommer tillbaka i vågor:

"Panorama
Fladdrande veckad längtan runt otåliga, spända muskler
stående, hastigt, av och an vankande
rök ur läppglansskimrande läppar, flackande blick, ett tvång
Minnet av hur någon gjorde det med kärlek
en tid sedan, så kort
Minnet grumlar hårt sminkad blick som stirrar ut i kylan
(jag hade inte behövt vara här)
Men så en hand, en hastigt utbytt nick
Uppför trappor och vitt får skimra min blick
Så lätt det är att krama hårt
om ett ungt, brustet hjärta
Så lätt det är att klämma åt
Och stänga in detsamma lilla hjärta
Händer överallt på en dövad, tyst skrikande kropp
minnet skriker efter en man
en man som bara gick

Läppglans åter i hotellrummets spegel
telefonen som aldrig slutar att ringa
en avmagrad kvinna med skavda revben
och dyra kläder, som aldrig får ett värde igen
Orden; "Du är så vacker, får jag ringa dig sen?"
mera skimrande vitt in i blodfyllda artärer
sjukhuset, så vitt, så hotfullt, så kvavt
ut genom dörrar för att skrubba sönder min tunna hud
låt mig vara, släpp mig, lämna mig att sova
väck mig när jag måste göra om allt igen
göra det för ett brustet hjärta
som aldrig blir helt igen.
"

19:28
http://www.mixmag.net/bigtunes.shtml kan vara ett tips för alla er musikaliskt handikappade därute. För övrigt lyssnar vi på Paul Van dyk - The politics of dancing 2005 samt reflections. Jag fullkomligt älskar remixen på "rapture" feat. Lio! Ååh:
"Im mesmerized in every way
You keep me in a state of daze
Your kisses make my skin feel weak
Always melting in your heat
Then I soar like a bird in the wind

Since we connect behind closed doors
No telling where we will be next
Spark this fire even more
Cant resist, thats why words will rule
Surrender to your rapture aura
Lay your head (let slumber flow)

Mi, amore don't you know
Sugar, you make my soul complete
you make me feel so sweet"

Dags för en lista tror jag, den här är för våren som aldrig vill komma; hetta upp era grytor, för nu är det dags;

1. Lio - Rapture (Paul Van dyk remix)
2. Katie Melua - My aphrodisiac is you (från skivan "Call off the search")
3. Paul Van Dyk - The politics of dancing - Ashtrax - Digital Reason
4. Paul Van Dyk - The politics of dancing - Joker Jam - Innocence
5. Paul Van Dyk - The politics of dancing - Private taste - First
6. Paul Van Dyk - The politics of dancing - Southern Comforter - Another late tuesday
7. Paul Van Dyk - Words (Oakenfold remix)
8. Sipping Soma - So alive (superconscious)
9. Paul Van Dyk - The love from above
10. Paul Van Dyk - The politics of dancing - U2 - Elevation
11. Tricky - The lovecats (ni gamla Cure-fans kan säkert få ert lystmäte i detta trickymästerverk)
12. Paul Van Dyk VS Rachel McFarla - Lover

Åh det är så typiskt, bara för att jag stängde av telefonen igår eftersom ingen var ute så ringde halva *** på min svarare. And i quote mr C:
"Loo! Din gamla grogghagga! VI VET att du är där, och här kommer vi hemkomna och färska från LINKÖPING och vad får vi för det? Vi vill festa med dig ditt gamla skräp, men vad FÅR JAG? Jag får prata med din svarare! är det så HÄR man behandlar sina grabbar? är det det? va? va? va? (osv. i all oändlighet) du ska må riktigt dåligt nu! Jag hoppas du får dåligt samvete när du hör det här och inser att vi ville ha tag i dig men du, du, ja, vi vågar inte ens spekulera i vad du gör nu för tiden!"

Nej jag har inte övergett nån! Fan helvetes fan, det börjar arta sig illa det här..nu får jag till och med utskällning av grabbarna på svararen..nåt måste göras. Nästa helg..då jävlar! Fan..jag får inte tappa greppet om titeln. FÖRLÅT! Helvete!
För övrigt har jag och lott "storätardagen" här.
Mr. Star, fan vad jag är puckad. Jag skriver saker jag inte menar eftersom jag sitter och funderar på saker och spelar upp scenarion för min inre syn som jag vet är relativt akkurata om man säger så, och sen blir det så här. Jag ska försöka not to.

Barn! Glöm inte VNV Nation den 11 februari. Loo ska dit, om allt går väl.

Inga kommentarer: