söndag, januari 29

Blue-eyed Loo

Gårdagen började med att jag blev blåögd (se bild) och därpå trixade vi till oss för att leka lattjo med grabbarna vilket var förvirrande men absolut kul, varpå vi slutligen hamnade hemma här, där samtalsämnen som döden, livet och förändringar var på tapeten. Och kärlek, förstås. Fast jag får sällan mycket sagt kring det nu för tiden, inte, i motsats till vad man tror, för att jag inte är connected to it. Nä, för den ska vara härinne hos mig i mitt hjärta och bara existera mellan mig och den som gräver ormgropen i magen.

Jag blir ett barn och ringer ¤, han är den enda som fattar. Genast hör han resonanssvängningar på minimala parametrar som avslöjar mig; "Men nää!" säger han och det är liksom, jag kan ju bara ringa men egentligen hade jag förstås just då, bara velat få krypa upp hos honom med hans fingrar lekande med testar av mitt hår. Jag vårdar varje sekund hans röst får vara hos mig, jag kapslar in trygghet och mjukhet och längtan och han får mig, som alltid, att se det enkla, få mig på gott humör. Det enkla är vad jag och lott försökt förklara för ett mindre intelligent exemplar av grabbarnas bekanta. Han vägrade förstå det här med språk och jag fortsatte om och om igen: "Men om du inte hade ett språk, inget alls! Inget kroppsspråk, inga ord, ingenting - hur framför du då information till mig?" då min tes (föga nyskapande dock) faktiskt är, att språket var människans första, och största vapen. Ingenting finns utan språk. Minns inte hur han dribblade bort det, skitsamma. N gjorde kompispapper till pojkarna. C imponerade stort med sin årets-lista (året som gått 2005):

- Årets bästa känsla: "SLUT jobbat på Söderstadion!"
- Årets sämsta: "DIF:s SM-guld"
- Låt: "out of touch"
- Person(er): "Grabbarna"
- Film: "Cinderella man"
- Roligaste: "MALMÖ BORTA / Köpenhamn"
- Sorgligaste: "King kong"
- Drog: "Gissa"
- Framtidsvision: "Överleva"
- Nya intresse: "Kast med liten loo"

Ha! C, ún poi! Gillade speciellt slutet. Har dock inte skett än. Hehe.

Lilla lilla liselot insjuknade i total vätskebrist och vinterkräksjuka (eventuellt), har tillverkat vätskeersätning åt henne, värmt en varmvattenflaska, bäddat och hämtat allt inom räckhåll. Hon feberyrar mest. Tur jag vaknade, annars hade hon legat där hela natten. Lilla gumman.
Times like these, längtar jag efter så mycket. Jag tänker precis som andra, väldigt frekvent, att, tänk om jag inte duger, är god nog, tänk om jag är usel? Nä.

Egentligen ville jag inget. Jag blev glad av att prata med ¤. Jag är inte nervös eller spänd alls sedan sist och det har sina förklaringar men det går jag inte in på. Konkret angående mig själv börjar nu rädslan jag först kände ersättas av glädje. Först; "Nej. jag vill inte se, det är ju rätt, ja, nej!" och nu ligger det som något varmt härinne så jag försöker komma på tusentals sätt att få göra ¤ glad. Eller överraska honom. Efter att ha lyssnat på relationssnack och kommit fram till att folk FAN inte pratar med varandra alls, och gör de det så går de mer efter egna analyser än vad folk faktiskt säger, värsta härvan. Men jag upplever det iallafall så, när jag pratar med ¤, och det händer frekvent, så hör han det jag säger, och det jag inte säger. Och det finns en tvåvägs, ett dynamiskt svar. Utöver det kan jag förstås också tillägga att detta svar kan komma ur en vacker mun, på ett lika vackert mörkt huvud med polisonger och devil's eyes @ night / angel eyes @day - mood-eyes. Sedan en lagom nacke och haka,(där de hemliga doftställena finns) det aldrig helt slutforskade området. Därefter finns det bara ytterligare perfekta ord.

Det där med perfektion kom upp och begreppet tudelades i några kakbitar var. Min definition av perfektion, är en varelse som är så kompatibel med mig på de flesta plan. Det handlar om känslighet, att se, att förstå och att se igenom mig. För om jag vore den dryga, arroganta varelse som tydligen kan komma undan med vad som helst, som vissa ser det, då måste jag vara schizofren som min mor trots allt. Perfektion är för mig detsamma som kemisk, mental och fysisk kompabilitet. Det har ingenting med perfekta näsor eller kroppsdelar att göra, alls, faktiskt.

Jag är glad inför VNV den 11:e. Jag ska få (tack vare älskling) se Mark Jackson och Ronan Harris ge mig mina sanningar. Jag kommer att gråta igen. Och jag har dessutom en kavaljer för kvällen. Den enda kavaljeren. Jag är så stolt, ska jag få den finaste kavaljerer av dem alla? Jag vill fira; jag vill ha en klänning! En elegant, nertill klockad eller så..men en klänning! Det är ju svaret! Om jag..hm.

Pja, så här innan sommarpåfyllning är det svårt: På outlet-sidan kan jag dock genast catwalka detta softa linne:
http://www.streetoutlet.com/store/productdetail.asp?CategoryID=5&BrandID=0&DisplayItemID=13660&Position=37&ListType=0 (note to self: Size M)

Alla sågar min caryfish-top. Varför det? Den är ju helt udda!:(note to self: Size M onecol)
http://www.streetoutlet.com/store/productdetail.asp?CategoryID=5&BrandID=0&DisplayItemID=13605&Position=48&ListType=0

åh, ensam i natta och Simply red kommer på random med sötaste "stars". Vad jag är fjompig..

Och man vet att man har för lite fritid när man letar tees med snygga logos på åt ¤: http://www.streetoutlet.com/store/productdetail.asp?CategoryID=4&BrandID=0&DisplayItemID=14162&Position=50&ListType=0

!!!!Loo bara dräglar över hoodar som vanligt: men kolla vad sööt. fodret i luvan skulle ju passa till min fina kjol: (Note to self: Size S - Dusty Rose)
http://www.triple5soul.com/shop/style.asp?Style=LFD-1948&Rec=14078&Category=2

de har äntligen kombinerat en hood med ett båtringad linne. Och det är bra sexigt faktiskt:
http://www.triple5soul.com/shop/style.asp?Style=LFD-1933&Rec=13959&Category=2

jag har fått höra att min ena skolflickskjol är såå sexig så jag borde skaffa en ny:
http://www.triple5soul.com/shop/style.asp?Style=LFD-1737&Rec=14846&Category=2

eller - samma kjol, fast kortare och därmed..slynigare? vad tror ni?
http://www.triple5soul.com/shop/style.asp?Style=LFD-1736&Rec=14852&Category=2

börja likna min julshopping, men jag är såå svag för Paul Frank sen jag köpte armbandsuret med mr frank himself på urtavlan:
http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=0&BrandID=4&DisplayItemID=14589&ListType=3&LineupID=342&Page=/community/tips/isabelle.asp
(vilken kvinna med självaktning kan motstå?)

Jag har fruktansvärda synhallucinationer helt oprovocerat och lyssnar på:

Conjure One - Sleep
VNV - Endless skies
Jewel - Hands
Maroon 5 - She will be loved

jävla sömnhallisar, fan, mobba nån annan.

VIKTIGT! IMPORTANTE ! IMPORTANT! OBS! MINDRE PANIK - HJÄLP LOO; vinn ett studiebesök i hennes liv!

Inför VNV Nation så vill jag vara snygg och delikat. Och jag är fast bestämd att jag ska ha klänning. Problem; var finner jag - brandware, somewhat "triple5soul / elvine / puma /JL"-stuk på en klänning som dessutom inte får vara för kort eller vara gjord av något förortstyg. Alltså: Var hittar jag softa streetbutiker med koll på stilen, som har klänningar i samma street-känsla? Maila mig, eller skriv här i kommentatorsloggen för inlägget.

PS: MARIJA! Tack för linserna! ascoolt, som du ser på bilden...

[ - ;-.,-=]

Inga kommentarer: