tisdag, januari 17

E.R x 2

Akuten x 2 blev det alltså igår. Hann inte mer än hem förrän det visar sig att lillebror hamnat på sjukhus med en skate-skada vid sjutiden på kvällen. Jag rusade följaktligen till SÖS där jag sedan satt bland blodiga, skrikande, vansinniga människor, precis hela natten och försökte lugna lillebror. Till slut fick även han sin morfinspruta, då började han tro att fiskarna i taket var ballonger, vilket var rätt sött. Klockan halv tre blev han inskriven och då gick jag hem. Var hemma runt tre, satte klockan men vaknade inte förrän nu. Alltså; olyckssyskonen i farten. Bägge syskonen gånger två på akuten, inget vidare.

Behövde höra ¤:s röst så jag ringde honom när jag vaknade. Det var behövligt. Jag blir alldeles lugn och varm och..tillfreds.
Det blir en hemmadag idag. Förutom om jag ska hälsa på bror på sjukan senare.
Jag har varit storasyster iallafall, tog över efter pappa så pappa kunde åka hem och sova och jobba. Så jag gör mina storasysterliga plikter. Inte för att de är plikter, de är..livet.
Mina små syskon! Vad skulle jag göra om jag inte fick systra mig med er?

Inga kommentarer: