onsdag, januari 11

Every little thing


11:40
Apollo 440 - Ain't talking bout dub

Vaknar yr och smsar mig fram genom morgonen, sen ringer telefonen och världens bästa människa jäklas med mig i andra änden. Kaffe och cigg på balkongen och toast från himlen, fast vår brödrost är trasig, man måste hålla ner den sabla grejan för att rosta brödet. Ian Van Dahl - Inspiration och Depeche Mode - barrel of a gun varvas och det är konst och form idag, frågan är bara var.

"Tell me every little thing
that makes you happy,
Oh oh oh
Every little thing
that makes you glad
All of the secrets that you hide
I got to know
Whoa, every little thing
You've gotta stop
all your reservations
Am I for the chop or is it celebrations?
Yes, I've got to know
I've got to know
No secrets anymore" - sjunger Jeff Lynne och jag ler för mig själv och hoppar in i duschen.

12:41
Jaha..vad fan ska jag göra nu då? Äh, jag tar och åker till sumpan.
(My heart stops missing a beat)
Jag börjar gilla det här läget nu. Det var på tiden! Som fan. Lite musikrevival; Rob Zombie kommer stort i playlisten med sin sexiga danstune Living dead girl. Så även Return of the phantom stranger med samma artist. (feat. Manson of course) Därefter softar vi ner med Jamie Cullum's underbara All at sea. Den låten räddade mig under två månader i vesslas garderob för över ett år sen. Det var oktober och jag trodde att livet var slut helt och hållet och jag satt vid den där datorn och log och lyssnade på jamie's fantastiska ord:

"I'm all at sea
where no-one can bother me
i sleep by myself
i drink on my own
I don't speak to nobody
i gave away my phone

If you don’t need it every day
But sometimes don’t you just crave
To disappear within your mind
You never know what you might find
So come and spend some time with me
And we will spend it all at sea"

Vi fortsätter: Fleetwood Mac glider in med sin Everywhere. Mick Fleetwood vet minsann vad han gör. Mer nostalgi: Roxette - The big Love (The bigger the better!) (Förresten LillebrorJonas; vi måste börja göra FILMEN! Låt oss få tag i en videokamera så vi kan get this fucking movie started; jag har ideér! MANUS!) Lite sköön progressive psytrance med Ticon och hans splendid Super Model Girlfriend får avlösa. Vi maxar därpå volymen till den sexuellt aggressiva XTC med "hej vi klarar av att kombinera fet psybas med distade gitarrer"- Skazi. Problemet var bara att det inte blev enough houseigt; så jag dundrar in lite Gigi D' Agostino med hans lysande remix av 80-talsklassikern You spin me right round. Får jag fresta med underbara Delerium kanske? Som jag tidigare sagt så är det här bandet ett av de snyggast kombinerade pop/elektroniska banden någonsin, utan att bli pretentiösa som vissa andra jävla depp-pop band faktiskt blir. Cure i all ära, men ärligt; Robert Smith börjar bli mer än bara charmigt halvfet nu. Minns ni det där märkliga synthbandet And One? Även om de är mer än passé just nu efter att ha varit nere i diverse musikaliska träsk (de har inte producerat något vettigt sedan Virgin superstar) nå, de kan faktiskt fortfarande lysa upp en förfest med sin trallvänliga Wasted. Nu är det inte vidare svårgissat att jag ska fortsätta på synthtemat i playlisten med Frontline Assembly och den f a n t a s t i s k a epitaph.
Avslutningsvis: Blaue löwe - New Sonix (vilket jäääääääääävla ös!)

Märks det att jag försöker undvika att plugga genom att istället göra playlists? Joråsåatteeeh.

16:57

H E A R T B E A T

Jag kan inte ens förklara..det är så mycket egentligen. jag skulle vilja berätta hur mycket jag tänker sönder hela min situation. Jag är så vägande mellan total hysteri och fullkomligt lugn. Jag vet inte vare sig ut eller in, jag blir emellanåt ett alldeles lyckligt våp som uppenbarligen inte ens kan avsluta meningar och som dansar i köket till gud-vet-vad, men vadå?

Har jag någonsin gett mig? Är jag känd för att ge upp när det är motigt? Är jag känd för att inte skaffa mig det jag vill ha? Nej, knappast. Jag ser alltid, och jag menar A L L T I D till att få det jag vill ha och behöver. Sen hur lång tid det tar, det är en annan sexa.
Någon säger "men du kanske borde ta och dejta ett gäng fina ynglingar ett tag.." Jaha, så jag ska alltså få än mer inblick i den vidriga mänskligheten och hur mycket bättre än den som ¤ är? (fråga mig inte hur jag vet. Jag vet bara..det är saker jag vet)

Jag vet redan; jag har varit runt bland dessa så kallade "ynglingar" och jag har några av dom till vänner också, men det är inte mer än så jag någonsin velat ha med dom. Det är inte till för mig, det som de har, och jag har mycket mer av andra saker i mig som de inte kan hantera. Så är det ju. Det sa John direkt när han träffade mitt ex: "Han skulle aldrig hantera dig, Loo. Det krävs något mer hos en person för att verkligen HANTERA dig. Du är inte till för någon velig skolpojke." han har rätt, förstås. Den jäveln.

För du,(¤) du ser redan när jag försöker sminka sanningen. Du känner på dig minsta lilla förändring i luften, du har en känslighet inför det här som jag inte fattade att någon hade. Jag trodde att det var jag som var omöjlig. Det är jag inte. Eller, så är du också omöjlig.För jag ser något framför mig med ¤..det är något jag kan TA på, det är en utvecklingskedja av inte denna värld, det är så snyggt och så värt att försöka uppnå, och jag kan lika gärna gå och dra något gammalt över mig om jag lämnar något bakom mig som förmodligen hade kunnat utvecklas till något av det största jag någonsin kunnat leva i.
"We're gonna run, run, runto the cities of the future
take what we can
and bring it back home
so take me down to the cities of the future
everybody's happy and i feel at home"

Jag skriver och skriver av mig för jag har ingen annan råd. Jag vill bara statuera en sak för er, ni som inget vet och som inte heller mer får veta; och så till dig; ¤, och till fan vet vem; Jag letar inte efter en fadersfigur, jag vill inte ha någon som fixar saker åt mig, jag vill inte ha något frisläppt jävla vakuum, jag vill inte ha något halvdant, inte något destruktivt. Jag vill ha det där samförståndet, det som bara kan uppstå mellan människor som är connectade från början. Jag vill ha utveckling och saker som är på riktigt och jag är beredd att leva i en bisarr situation mer eller mindre i en halv evighet om jag vet att jag kan uppnå det. jag behöver inte ha det NU, jag behöver inte ha löften eller etiketter eller annat trams. Jag vill ha det där andra, det som diktare försökt att ta på och beskriva i en evighet, och jag tror att jag kan få det, och jag vet att jag kan uppnå det.

Och jag behöver inte se mig mer om i skogen för att veta vilket träd jag ska hugga ner. Jag behöver inte analysera några fler blad för att förstå att det här är det vackraste, starkaste, grymmaste trädet. Jag behöver inte springa omkring och leka tjugo-nånting-vilsen-jag-måste-bekräfta-att-det-jag-vet-är-sant. Jag vet inte, jag kanske är som en tonåring i vissa avseenden men gällande vad jag vill ha, gällande att hålla fast vid en känsla om den en gång uppträtt, det har jag kunnat länge. Och det är just det, med tanke på mina två tidigare förhållanden så kanske jag borde vara helt oförmögen att lita på folk, men det är jag inte. jag ser skillnad på X och Y och jag kan,iallafall i efterhand, see the big picture. Jag förstår upp och ned och in och innanför och utanpå och kring, Jag förstår flera sidor och orsak och verkan och förstånd och människans oförstånd. Jag kan det där, det är inget man ska behöva tvivla på med mig.Jag vet precis vad jag vill. Jag vet VARFÖR jag vill det och jag vet hur jag vill det och sen att det ska behöva bli lite jobbigt så här i mitten..jaja, jag har varit med om värre. Sticker jag nu motbevisar jag bara det som jag kämpat så länge med att få folk att fatta; att jag inte ger mig. Att en överlevare minsann vet hur man överlever och gör det med stil dessutom. Det här är bara en atomskillnad i jämförelse med vad jag gått igenom.

Jag dansar runt med benvärmare och kjol och tar mig genom snurrande, vindlande gångar mot sundbyberg. Behöver MORMOR! hon kan tala mig till rätta. Hon kan komma med sina visdomar. Hon kan förklara och lugna.

Och förlåt, ¤. Men du har råkat få en Loo på halsen, och inte nog med det så har du fått henne alldeles förtjust i dig och ditt trams. Det brukar i regel vara svårt att få henne att tycka annat då. *tipsa*

Och det här med ynglingar...bah. Det var det värsta jag hört.

Bild: dagens benvärmarmode.







Inga kommentarer: