måndag, januari 30

Januari, far åt helvete


Du har rätt. Januari borde ha lagt av nu.
Jag drömde att mitt ex lämnade mig för Reese Witherspoon. Det är så lagom roligt att min hjärna har arrangerat det så, att när jag blir pressad eller ledsen, när det är kaos inuti mig, då kommer drömmarna. Då kommer det där fanskapet till föredetta tillbaka oavsett vad jag tänker på och då kommer samma scenario om och om igen. Det är inte så sabla självvalt. Jag har ingen större lust att drömma om mitt jävla ex. Han har inte ens plats i mitt sinne. Men själva handlingen, själva grejen, den finns där.

Vad hopplöst det blir. Jag sover hela dagen istället. Men sen är det du. Det är just nu som både du och jag skulle behöva det instängda lugnet om kvällarna, bakom låsta dörrar. Jag vill krypa in i allt det och jag vet att det inte går. Men jag vill krypa in i oss. Helst nu. Tröst. Lugn. Vi. Allt det där.

Vi.

och allt det där.
Fan vad jag saknar dig, ¤.

Inga kommentarer: