lördag, januari 14

Tre glas vin och en hårfärgning och en...


Tre glas vin senare och jag känner mig som en kunglighet. Återfärgade håret litegranna och piffade till mig. Sitter nu ensam vid datorn, dricker vin och håller telefonfort. Oroar mig lite för mitt huvud; Jag blir allt vimsigare och vimsigare och har svårt att få kontroll över mina tankar. Det är snart dags att verkligen sätta press på doktorn. Jag vet ju att det finns nånting i mitt huvud; oklart bara vad. Dessutom rasar jag i vikt utan att jag behöver engagera mig i det vilket jag förvisso inte klagar över men när min kropp på egen hand bestämmer sig för att smala till sig oroar jag mig. Men äh, skitsamma. Just nu vill jag bara dricka vin och leka leken.

Jag satt och hade diverse romantiska scenarion i huvudet alldeles nyss. Men sen kom DJ Quicksilver med sin Bitter sweet symphony Euromix och förstörde alltihopa. S hade på förslag att vi alla skulle dra till skeppsbar för att bedriva lite serious case of drinking and dancing och sad to say att jag är pank; men Liselott räddade mig genom att ge mig "månadspeng" (!) så det blir alltså utgång som jag hade hoppats. Tack snälla Shiva och Vishnu (kvällens favoritgudar) för det! Ge mig en linje och jag står redan på den. Ge mig en gräns och jag har redan hoppat över den. Well. det är inte lätt. Hur som helst så har jag kommit på en massa saker som kan vara till nytta för mig. Jag har också tänkt på alla små frågeställningar jag har. Fram och tillbaka i frökens lilla huvud. Insett att det finns mer i saken än jag ser, måste få någon slags Big picture. Fan, jag vet att det är..jag har väntat så länge på att du ska dyka upp. Jag vet inte om jag ens är tillåten till att gå; jag vet inte hur jag ska kunna hålla mig borta från dig.

The damage is done, so i guess i believe it. Nu ska Loo festa. Puss på er.

1 kommentar:

Airam sa...

pussåkram min bästa lilla loooooo!!!!
ibland slår insikten om hur bra ni är så hårt att det gör sådär ont i bröstet och ögonen tåras. shit man! vad har jag gjort för att förtjäna er?
miss u loads darling!